رفتن به نوشته‌ها

آغوز از عفونت خوني نوزادان جلوگيري مي‌كند

وي افزود: اگر عفونت خوني 2 هفته اول تولد در نوزاد رخ دهد مربوط به عفونت 2 هفته آخر بارداري مادر است و اگر عفونت خوني در دو هفته دوم بعد از تولد رخ دهد، عوامل محيطي منجر به اين عفونت شده است.

كلانتر محيط زندگي را يكي ديگر از عوامل بروز عفونت خوني در نوزاد دانست و تأكيد كرد: به هر ميزان نوزاد در محيط تميزتري مراقبت شود احتمال عفونت خوني نيز كمتر خواهد بود.

رئيس انجمن تغذيه با شير مادر افزود: رفتار نادرست خانواده، عدم رعايت نكات بهداشتي توسط پزشك و پرستار كه در هنگام تولد و بعد از آن تماس بيشتري با نوزاد دارند، از ديگر عوامل عفونت خوني در نوزادان است.

اين متخصص اطفال عفونت خوني در نوزادان را تا حدي قابل پيشگيري دانست و گفت: زايمان بايد در شرايط كاملاً استريل انجام شود همچنين ارتباط افراد با نوزاد كنترل شود؛ به غير از مادر افراد ديگر از بوسه، نوازش، مالش پوست نوزاد خودداري كنند.

كلانتر استفاده اوليه نوزاد پس از به دنيا آمدن از شير مادر به خصوص آغوز كه خاصيت ضد ميكروبي دارد را از ديگر راه‌هاي پيشگيري عفونت خوني در نوزادان بيان كرد.

رئيس انجمن تغذيه با شير مادر گفت: استفاده نوزاد بعد از تولد از آغوز كه خاصيت ضد ميكروبي دارد از بروز عفونت خوني در نوزادان جلوگيري مي‌كند.

ناصر كلانتر  با بيان اينكه عفونت خوني علت اصلي مرگ نوزادان است، اظهار داشت: باكتري‌ها، ويروس‌ها، انگل‌ها و قارچ‌ها عوامل بروز عفونت در نوزادان است كه در نهايت منجر به عفونت خوني مي‌شوند و باكتري‌ها بيشتر در نوزادان و شيرخواران عفونت ايجاد مي‌كنند.

اين متخصص اطفال گفت: انتقال باكتري‌ها به جنين در دوران بارداري خصوصاً 2 هفته آخر، عفونت رحمي يا جفتي، پارگي زودرس كيسه آب، خونريزي و تب مادر از ديگر عوامل عفونت خوني در نوزادان است.

منتشر شده در سایر

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *