رفتن به نوشته‌ها

عجله در تولد از مادر به فرزند به ارث می‌رسد

با بررسی اطلاعات پزشکی 22 هزار و 343 مادر و دختر ، دانشمندان به دنبال پیدا کردن دلایل ژنتیکی برای بروز تولد زودرس در بین مادران و دختران بودند. تولد زودرس مهم‌ترین عامل مرگ و میر در نوزادان تازه متولد شده است و می‌تواند منجر به مشکلات سلامت طولانی‌مدت برای افرادی شود که مدت زمان طبیعی در رحم مادر خود رشد نکرده اند.
مهم‌ترین موضوعی که دانشمندان به دنبال فهمیدن آن هستند این است که آیا عوامل ژنتیکی نیز در این میان تاثیر گذار است و در صورت مثبت بودن پاسخ به این سوال، میزان آن تا چه حد است.
دکتر سوشین باتاچاریا از دانشگاه آبردین در این باره گفت: تولد زودرس مهم‌ترین عامل مرگ و میر در میان نوزادان در کشورهای توسعه یافته محسوب می‌شود. تحقیقات ما نشان می‌دهد فرزندان مادرانی که به صورت زودرس متولد شده اند خودشان نیز ممکن است فرزند زودرس داشته باشند. ما به دنبال فهمیدن دلیل این موضوع هستیم تا بتوانیم تا حد امکان از وقوع آن پیشگیری کنیم.مطالعات اولیه توجه ما را به عوامل ژنتیکی جلب کرده است.

دانشمندان متوجه شدند مادرانی که خودشان زودتر از موعد به دنیا آمده اند با احتمال بیش‌تری فرزندشان زایمان زودرس خواهد داشت.

تحقیقات دانشگاه آبردین نشان می‌دهد مادرانی که زودتر از زمان طبیعی به دنیا آمده اند با احتمال 60 درصد بیش‌تر ممکن است فرزندشان نیز به همین وضعیت دچار شود.
در باروری‌های بعدی نیز احتمال تولد زودرس تا 50 درصد افزایش می‌یابد.
نتایج این تحقیقات بر اساس اطلاعات به دست آمده از مادران و دخترانی که در بین سال‌های 1948 تا 2008 در آبردین فرزند خود را به دنیا آورده اند حاصل شده است.

"عجله

منتشر شده در خواندنی هامقالات

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *