رفتن به نوشته‌ها

شادتر بودن از همسر می‌تواند باعث طلاق شود

این محققان با استفاده از اطلاعات ده‌ها هزار زوج مختلف در سه کشور، متوجه شدند هرچه قدر اختلاف شاد بودن و رضایت زن و مرد از زندگی مشترک بیش‌تر باشد، به همان اندازه احتمال بروز جدایی نیز افزایش پیدا می‌کند.
اما نکته جالب این است که جدایی فقط زمانی رخ می‌دهد که مرد احساس بهتری از زندگی نسبت به همسرش داشته باشد و در این حالت زن با احتمال بیش‌تری تلاش برای طلاق را آغاز می‌کند.
محققان تعدادی از مطالعات را که قبلا در مورد رضایت از زندگی در کشورهای بریتانیا، آلمان و استرالیا انجام شده بود بازبینی کردند.
دانشمندان متوجه شدند در صورتی که بخش اعظم بار خانه روی زنان باشد یا اگر زنان دارای سابقه اجتماعی متفاوتی نسبت به همسرشان باشند یا درآمد متوسط آن‌ها از همسرشان بالاتر باشد شکاف شادی و رضایت بین آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.
اما در صورتی که زن و مرد دارای پیش‌زمینه اجتماعی مشابهی باشند، اعتقادات و دین مشترکی داشته باشند و وظایف و کارهای خانه را بین یکدیگر تقسیم کرده باشند میزان این نارضایتی به کم‌ترین حد خود می‌رسد.
دکتر کاهیت گون کارشناس سلامت و اقتصاد‌دان از دانشگاه دیکین استرالیا معتقد است در صورتی که زن و مرد به یک میزان شاد باشند، یعنی به یک اندازه در مورد زندگی خود احساس رضایت کنند احتمال موفقیت و دوام زندگی افزایش پیدا می‌کند.
تحقیقات قبلی  هم نشان داده بود زوج‌هایی که دارای تحصیلات ، سن، کشور، مذهب، وضعیت اجتماعی و نژاد مشابهی هستند بااحتمال بیش‌تری زندگی بادوام‌تر دارند.

محققان متوجه شدند راز داشتن یک زندگی طولانی و موفق این است زنان بیش‌تر از مردان احساس شادی کنند.

محققان متوجه شدند در صورتی که یک زن نسبت به همسرش شادتر بوده و از زندگی رضایت بیش تری داشته باشد احتمال بروز طلاق بین آن‌ها بسیار پایین است. اما در عوض اگر یک مرد نسبت به همسرش شادتر باشد، احتمال طلاق در آن خانواده بسیار بالاتر خواهد رفت.
تحقیقاتی که توسط تیمی از اقتصاددانان انجام شده است پدیده ای بحرانی در بین زوج‌ها را شناسایی کرد که “شکاف شادی” نام دارد.

منتشر شده در اخبار طلاقخواندنی ها

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *