رفتن به نوشته‌ها

سونوگرافی، راه جدید برای سترون (عقيم) کردن مردان

دکتر جیمز تسوروتا، که ریاست این تحقیقات را به عهده دارد می گوید: ” نظر ما این است که این وسیله (سونوگرافی) می تواند موجب سترون شدن مردان به مدت 6 ماه شود. این وسیله کم هزینه است و از روش های امن جلوگیری، بدون استفاده از هورمون است.”

دکتر تسوروتا افزود هدف دراز مدت این است که برای سونوگرافی از وسیله های موجود در کلینیک ها که برای معالجه بیماری های مرتبط با ورزش یا فیزیو تراپی از آن استفاده می شود، به عنوان یک وسیله کم هزینه استفاده کنیم و بکار بردن سونوگرافی با هدف سترون کردن مردان را به کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه تعمیم دهیم.

با استفاده از سونوگرافی هنگامی که تولید اسپرم توسط بیضه ها متوقف شد و تمام اسپرم های موجود از بین رفتند مردن به طور موقت عقیم می شوند.

بنیاد بیل و ملیندا گیتس که برای پیشبرد این پروژه کمک مالی کرده است، بنیادی با بودجه 34 میلیارد دلار است که توسط بیل گیتس رئیس شرکت کامپیوتری مایکروسافت و همسرش ملیندا تاسیس شده است.

از سال 1994 تا کنون این بنیاد بیش از 21 میلیارد دلار را وقف کمک به اجرای پروژه های مختلف انسان دوستانه کرده است.

دانشمندان آمریکایی سرگرم آزمایش در این باره اند که آیا سونوگرافی می تواند جلوی تولید اسپرم توسط مردان را بگیرد.

کارشناسان دانشگاه کارولینای شمالی در آمریکا معتقدند که سونوگرافی می تواند به مدت 6 ماه تولید اسپرم را در مردان متوقف کند بدون این که خطری برای آنان داشته باشد.

اکنون بنیاد بیل و ملیندا گیتس، یک کمک 100 هزار دلاری به این دانشگاه کرده است تا آزمایشات بالینی بیشتری در این باره انجام گیرد.

پژوهشگران امیدوارند که نهایتا بتوانند به یک راه جدید برای جلوگیری از بارداری دست یابند.

منتشر شده در اخبار مردان

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *