رفتن به نوشته‌ها

آموزش قبل از ازدواج در دفاتر ثبت الزامي مي‌شود

* امضاي تفاهم‌نامه همكاري مشترك با وزارت كشور

رئيس سازمان ملي جوانان با اعلام اين خبر مبني بر اينكه هفته آينده تفاهم‌نامه همكاري مشترك با وزارت كشور در همين راستا به امضا خواهد رسيد، گفت: با توجه به اينكه وزارت كشور نيز در حوزه مراكز مشاوره اقداماتي انجام داده است و همچنين با وجود پيش‌بيني شدن مراكز مشاوره در قانون تسهيل ازدواج به دنبال اين هستيم تا همكاري‌هاي لازم را با وزارت كشور انجام دهيم.

* مراكز مشاوره از استانداردها تخطي كرده‌اند

بذرپاش در پاسخ به اين پرسش خبرنگار فارس مبني بر اينكه آيا سازمان ملي كشور براي گسترش مراكز مشاوره و اجراي مفاد تفاهم‌نامه بودجه خاصي را در نظر گرفته است يا خير گفت: در حال حاضر مراكز مشاوره نيازي به پول ندارند ضمن اينكه بخش خصوصي در اين زمينه فعال است و تنها به هماهنگي نياز است.

وي با بيان اينكه دو ايراد در زمينه مراكز مشاوره وجود دارد، گفت: يكي از ايرادها عدم نظارت كافي بر نحوه عملكرد مراكز مشاوره بوده است و به نوعي با تخطي از استانداردها در زمينه خدمات مشاوره‌اي در طي 10، 20 سال گذشته دچار سردرگمي شده‌ايم.

رئيس سازمان ملي جوانان افزود: زماني كه بخش خصوصي حاضر به سرمايه‌گذاري دراين راستا باشد دولت نيز با پرداخت يارانه و مبلغي مي‌تواند در اين زمينه كمك كند ضمن اينكه مراكز مشاوره‌اي مي‌توانند مابقي بودجه مورد نياز را از طريق درآمدها و سود مجموعه خود پرداخت كنند.

به گفته بذرپاش با توجه به برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده افرادي مي‌توانند براي ايجاد مراكز مشاوره مجوز بگيرند كه صلاحيت لازم را داشته باشند و از سازمان نظام روانشناسي و مشاوره مدرك لازم را كسب كرده باشند.

وي با بيان اينكه اكثر مراكز مشاوره به لحاظ اقتصادي نمي‌توانند خود را اداره كنند گفت: اين مراكز به دليل عدم توانايي مالي پس از مدتي دچار تعطيلي مي‌شوند كه در اين صورت يا دولت بايد مستقيم وارد عمل شود كه شدني نيست يا اينكه براي متخصصان و فارغ‌التحصيلان اين رشته انگيزه اي براي ورود ايجاد شود.

وي تأكيد كرد: در اين زمينه بودجه‌اي از سوي سازمان ملي جوانان اختصاص داده نشده و تنها بودجه اوليه براي راه‌اندازي ستادهاي لازم تأمين مي شود.

بذرپاش گفت: براي ايجاد مراكز مشاوره در روستاها و گسترش آنها ترجيح مي‌دهيم مثل اعزام پزشكان عمل كنيم و با اعزام متخصصان و روانشناسان و پرداخت وام حداقلي از سوي دولت از آنها حمايت كنيم

به گزارش خبرنگار جامعه فارس، مهرداد بذرپاش؛ رئيس سازمان ملي جوانان تأكيد كرد: در حال حاضر اين 16 ساعت آموزش به صورت ناقص انجام مي‌شود و با توجه به تأكيد قانون به دنبال اين هستيم كه با توجه به مصوبه دولت و مجلس وزارت بهداشت يا هر مجموعه ديگري مدرك لازم را در زمينه سپري كردن اين 16 ساعت آموزش را ارائه كند.

وي افزود: بايد به گونه‌اي باشد تا در آينده دفاتر ثبت و ازدواج هنگام ثبت يك ازدواج مدرك اين 16 ساعت را در بين ساير مدارك لازم و ضروري بدانند.

به گفته بذرپاش اين 16 ساعت آموزش با دوره‌هاي آموزشي ساج كه سازمان ملي جوانان آن را تهيه كرده متفاوت است.

منتشر شده در سایر

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *