رفتن به نوشته‌ها

چه اندازه‌ای برای دور کمر مردان و زنان مناسب است؟

دکتر مایک ناپتون از سازمان قلب بریتانیا که با موسسه تحقیقاتی سرطان و دیابت انگلستان نیز همکاری می کند در این باره گفت : اضافه وزن اطراف شکم یکی از خطرات اصلی برای سلامت انسان ها محسوب می شود.

این بدان معناست که در حالی که شما با خیال آسوده در منزل خود استراحت می کنید ، سلول های چربی در بدن شما به سختی در حال فعالیت هستند و هورمون ها و دیگر مواد شیمیایی تولید می کنند که ممکن است منجر به بیماری های خطرناکی در بدن شما شود.

شاید اندازه گرفتن دور کمرتان بتواند به عنوان اولین قدم انگیزه را برای کاهش وزن در شما بیدار کند.

با بالا رفتن سن معمولا اندازه دور کمر نیز افزایش پیدا می کند ، اما نکته جالب این است که بسیاری این افزایش وزن را انکار می کنند یا به آن توجه کافی ندارند.

در طی یک نظرسنجی محققان متوجه شدند زنان به جای آن که از عواقب اضافه وزن خود نگران باشند بیشتر به فکر ظاهر خود و اندازه بودن لباس های خود هستند.

متاسفانه کمتر از نیمی از مردم یا 44 درصد از زنان و مردان سعی می کنند با ورزش کردن از افزایش اندازه دور کمر خود پیش گیری کنند.

اما در عوض 27 درصد مردم به راحتی با این قضیه کنار می آیند و به جای آن که برای کاهش اندازه دور کمر خود تلاش کنند لباس های با سایز بزرگ تر خریداری می کنند.

تحقیقاتی که روی 2 هزار و 85 نفر انجام شده است نشان می دهد بسیاری از مردم نمی دانند چاقی دور شکمی میتواند خطر ابتلا به دیابت ، سرطان و بیماری های قلبی را به طور قابل توجهی افزایش دهد.
محققان با انجام این بررسی متوجه شدند نزدیک به 97 درصد مردم به درستی از این ارتباط آگاهی ندارند ، اما با این حال نزدیک به 71 درصد اعلام کردند که اندازه دور کمر آنها بزرگ شده است.

به همین دلیل سه موسسه خیریه در کشور انگلستان تصمیم به راه اندازی یک کمپین جدید گرفته اند تا آگاهی مردم را در مورد خطرات اضافه وزن دور شکم افزایش دهند.

کارشناسان معتقدند اضافه وزن میانه بدن باعث تولید استرژن و دیگر مواد شیمیایی درون شکم می شود که انسان را در خطر ابتلا به بیماری های کشنده قرار می دهد.

تحقیقات نشان می دهد در صورتی که دور کمر زنان بیش از 80 سانتیمتر و مردان بیش از 94 سانتیمتر باشد ، خطر ابتلا به دیابت نوع دوم و بیماری های قلبی در آنها بالا خواهد بود.

منتشر شده در خواندنی ها

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *