رفتن به نوشته‌ها

تهران؛ رتبه اول و آخر طلاق و ازدواج در کشور

رام‌پناهي افزود: از اين رو به ترتيب استاني ،‌ استان خراسان شمالي با نسبت 49/1، اردبيل با 48/1، چهارمحال و بختياري با 48/1 در صدر جدول قرار دارند و استان‌هاي تهران با نسبت 91/0 درصد، سيستان و بلوچستان با 95/0 و سمنان با 03/1 در انتهاي ليست قرار دارند.

وي با بيان اين مطلب كه بر اساس آمار، استان تهران از نظر تعداد ازدواج در انتهاي ليست قرار گرفته است، تصريح كرد: آسيب شناسي ازدواج نشان مي‌دهد كه اين معضل از يك سو با پديده بيكاري مرتبط است و از سوي ديگر با توسعه يافتگي استانها رابطه مستقيم دارد.

بررسي تعداد طلاق به نسبت كل جمعيت سال گذشته نشان مي‌دهد استان‌هاي كردستان با 21/0 درصد نسبت به جمعيت، استان تهران با 21/0 درصد و استان‌هاي خراسان و كرمانشاه با 19/0 درصد به ترتيب از نظر تعداد طلاق بيشترين درصد طلاق را داشتند.

همچنين در اين ليست استان‌هاي سيستان و بلوچستان و ايلام در انتها قرار دارند، اما با افزايش 21 درصدي طلاق در استان تهران در سال جاري، اكنون رتبه اول به اين استان رسيد. بدين ترتيب، تهران از نظر آمار طلاق، كردستان را پشت سر گذاشت.

بنابر آخرين اعلام مركز اطلاعات و آمار شوراي فرهنگي اجتماعي زنان،‌ تهران رتبه اول طلاق و رتبه آخر ازدواج را در كشور دارد.

اعظم رام‌پناهي‌ معاون اطلاعات و آمار شوراي فرهنگي اجتماعي زنان در خصوص آمار ازدواج در استان‌هاي كشور گفت:‌ آمار تعداد ازدواج ثبت شده به تفكيك استان نشان مي‌دهد به طور طبيعي تعداد ازدواج به ثبت رسيده در استان هاي پرجمعيت، بيشتر و در استان هاي كم جمعيت، كمتر است.

وي اضافه كرد: بنابراين چنانچه نسبت تعداد ازدواج به ثبت رسيده به جمعيت هر استان را در نظر بگيريم، فراواني وقوع ازدواج در استان‌ها به دست مي‌آيد.

منتشر شده در اخبار طلاقسایر

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *