رفتن به نوشته‌ها

سقط جنين در مادران باردار مبتلا به بيماريهاي مزمن لثه بيشتر است

وي گفت: با انجام اقدامات درمانيبيماري هاي لثه شامل درمان هاي ساده همچون جرم گيري و پر کردن دندان هاي ناسالم قبلاز بارداري مي توان از پيشرفت بيماري هاي لثه و به دنبال آن تولد نوزاداني با وزنکم پيشگيري کرد.

جراح و متخصص بيماري هاي دندان با بيان اينکه زنان بارداربيشتر در معرض ابتلا به بيماري هاي لثه قرار دارند، تصريح کرد: تغييرات هورموني دردوران بارداري، دوران بلوغ و يا دوران يائسگي ، باعث قرمزي و پر خون شدن لثه مي شودکه همين پرخوني، لثه را مستعد التهاب ، خونريزي و بيماري هاي لثه مي کند.

عضوکميته علمي نهمين کنگره انجمن پريودنتولوژي ايران ادامه داد: اگر بهداشت دهان بهخوبي رعايت نشود فرايند ايجاد بيماري لثه سريعتر و شديدتر مي شود.

جلالي يادآورشد: پرخوني و التهاب لثه در مواردي باعث برجستگي هاي شديد لثه اي مي شود که به آنتومورهاي حاملگي گفته مي شود و با بهره گيري از جراحي و دندانپزشکي مي توان اينمشکل را رفع کرد.

عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي اظهار داشت: درمان اين بيماران به راحتي انجام مي شود ولي بي توجهي و يا آگاه نبودن مادرانباردار نسبت به اهميت رعايت بهداشت دهان و دندان در دوران حاملگي در مواردي به ازدست دادن دندان ها مي انجامد.

وي تاکيد کرد: از طريق انجمن زنان و زايمان بايداين اطلاع به زنان داده شود که قبل از بارداري به دندانپزشک مراجعه کنند و چنانچهمشکلي دارند حتما آن مشکل را رفع کنند تا دچار عوارض ناشي از بيماري هاي لثه بر رويجنين نشوند.

جلالي اظهار داشت: قبل از برنامه ريزي براي بارداري ، دندانپزشکبايد اين آگاهي را به فرد بدهد که براي درمان هاي دندانپزشکي در خود ايجاد انگيزهکند و در صورت نياز يک سري کامل راديوگرافي، جرم گيري و پر کردن دندان را انجامدهد.

عضو کميته علمي نهمين کنگره انجمن پريودنتولوژي ايران گفت: بر پايه نتايج تحقيقاتمختلف، اثبات شده است که زنان باردار مبتلا به بيماري هاي مزمن لثه بيشتر دچار سقطجنين مي شوند .

ایونا: امين جلال جلالي در حاشيه برگزاري نهمين کنگره انجمن پريودنتولوژي با بيان اين مطلب افزود: بر اساس تحقيقات علمي انجامشده در اين زمينه اثبات شده است ، بيماري هاي مزمن و پيشرفته لثه احتمال تولدنوزدان با وزن کم و نارس را بيشتر مي کند…. .

منتشر شده در اخبار خواندنی خانوادهاخبار زنان

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *