رفتن به نوشته‌ها

كاهش شدید هوش كودكان ایرانی زیر 8 سال در 10 سال اخیر

 

یكی از پزشكان ایرانی كه مایل به فاش شدن نامش نبود به خبرنگار آینده گفت: “این قدر نتیجه این تحقیق برای این مركز تحقیقاتی عجیب بوده و سرعت كاهش روند هوش كودكان زیر 8 سال ایرانی شدید بوده كه به عنوان نخستین مقاله تخصصی در این زمینه آن هم به صورت محرمانه منتشر شده است”.

پزشك ایرانی كه این مقاله محرمانه را مطالعه كرده، در ادامه افزود: “براساس این تحقیق زاد و ولد در ایران در یك دوره 10 ساله مورد بررسی دقیق قرار گرفته و پس از آن مشاهده شده كه میزان هوشمندی كودكان زیر 8 سال در این سالها به سرعت رو به كاهش است، به حدی كه از ابتدای تحقیق هوش بچه ها با سرعتی نگران كننده از 100 شروع و در پایان به 85 رسیده است”.

وی همچنین گفت: “از سوی دیگر تحقیق بر روی روند مهاجرت نخبگان به خصوص افراد نابغه ایرانی نشان می دهد این افراد پس از ازدواج در كشورهای كانادا و ایالات متحده فرزندانی بسیار باهوش را به ساكنان این كشورها اضافه می كنند”.

این پزشك ایرانی همچنین تاكید داشت: “به همان نسبت كه ایران با شدت زیادی از كاهش هوش كودكان خود در این آمار ضرر خواهد كرد، كانادا و ایالات متحده بالاترین نرخ رشد كودكان باهوش را به دلیل جذب مغزها و نخبگان جهان به خود اختصاص داده اند”!

 

بی شك دلیل انتشار نتیجه این تحقیقات به جهت نگرانی این انجمن پزشكی از آینده كودكان باهوش ایرانی است.

 

در این میان به نظر می رسد جز ضررهای مادی هنگفت كشورمان در پدیده فرار مغزها و نابغه های علمی، حالا پای ضررهای معنوی در پایین آمدن سطح هوشمندی كودكان و نسل آینده كشورمان به مهمترین دردسر اجتماعی برای سال های آینده تبدیل شده است.

براساس اطلاعات به دست آمده در این تحقیق، با این وجود كشورهای دیگر به مراتب پایین تر از ایران قرار دارند و كشورمان به دلیل كاهش ناگهانی و سریع شاخص هوش در مكان نخست قرار گرفته است.

از سوی دیگر به نظر می رسد ازدواج ایرانی ها با اتباع دیگر كشورهای جهان موجب انتقال این شاخصه وراثتی به دیگر نژادها شده است، به حدی كه در این گزارش علمی نیز به آن اشاره شده است.

این در حالی است كه اگر در برابر فرار مغزها توان مالی و علمی لازم را نداریم، ولی امكان این وجود دارد كه با توسعه روابط اجتماعی و فرهنگی زندگی ایرانی، دست كم با حفظ ریشه و هویت ایرانی در برابر این معضل در حال رشد پایداری كنیم.

این در حالی است كه از دیرباز هوش و ذكاوت ایرانی ها در جهان موجب مباهات و حیرت بوده و این مهم بارها از سوی مراكز تحقیقاتی و علمی بزرگ جهان تایید شده است.

 

باید دید موسسه های تحقیقات استراتژیك و بخش های برنامه ریز بر روند توسعه برای جمعیت بزرگ ایران آیا از این آمار احساس خطر كرده و برنامه ای ملی برای مواجه شدن با آن دارند یا با بودجه های كلان میلیاردی تنها نظاره گر این جریان خطرناك برای نسل های آینده ایرانیان خواهند بود؟!

بسیاری از كشورهای جهان به خصوص ژاپن در تلاش برای اصلاح ژنی ساختار نسل جدید خودشان هستند و در این مسیر از پیشرفته ترین فناوری های بشری بهره می برند، باید دید ما در كشورمان برای حفظ و توسعه این موهبت الهی چه برنامه های فرهنگی و اجتماعی طراحی كرده ایم؟

شاید دهه آینده، دیگر هوش كودكان و نوابغ نسل ایرانی مایه مباهات و افتخار ایرانیان نباشد،اگر امروز به این تحقیقات علمی بی توجهی نشان دهیم !

موسسه (American Association of Pediatrics) در یك تحقیق كاملا محرمانه از كاهش شدید میزان هوش كودكان ایرانی زیر هشت سال در طول 10 سال اخیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار آینده، بخش هوش سنجی انجمن پزشكان كودك آمریكا در تحقیقات محرمانه بسیار وسیعی از دلایل هوش بسیار بالای كودكان و نسل های مختلف در ایران به نتایج عجیبی رسید كه آنها را مجبور كرد آن را تنها در سطح مراكز تحقیقات دانشگاهی منتشر كنند……..

منتشر شده در اخبار کودکان و جوانانمقالات

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *