رفتن به نوشته‌ها

چرا عمر زنان از مردان بیش‌تر است؟

در طول دوران گذشته مردان مجبود بودند برای تصاحب زنان  و مراقبت از خانواده بجنگند و به همین دلیل بدن‌های آن‌ها باید به گونه‌ای تکامل پیدا می‌کرد تا قدرتمندتر و قوی‌تر می‌شد.این موضوع باعث شده است آن‌ها انرژی بیش‌تری در طول زندگی خود صرف کنند و خود را بیش‌تر در معرض استرس و موقعیت‌های خطرناک قرار دهند که این موضوع در نهایت باعث کوتاه‌تر شدن عمر مردان شده است.در حقیقت مردان برای دست یافتن به این اهداف مجبور شده اند قسمتی از عمر خود را قربانی کنند.

اما در عوض زنان کوچک‌تر و سبک‌تر هستند و انرژی خود را صرف باردار شدن و تغذیه فرزندانشان کرده اند که این بدان معناست که آن‌ها مجبور نبودند عمر خود را برای رسیدن به این فاکتورها قربانی کنند.

در بریتانیا زنان به طور متوسط 4 سال بیش‌تر از مردان عمر می‌کنند.برای مثال امید به زندگی زنان در بریتانیا در حال حاضر نزدیک به 81 سال است ، این در حالی است که این رقم در مورد مردان نزدیک به 77 سال است.

برای مدت‌های طولانی دانشمندان تصور می‌کردند به دلیل پایین بودن نرخ ابتلای زنان به سرطان ، داشتن شیوه زندگی سالم‌تر ، داشتن شغل‌های کم‌خطرتر و مراجعه بیش‌تر زنان به پزشک مهم‌ترین عامل بالاتر بودن سن زنان نسبت به مردان بوده است.اما تحقیقات جدید دانشمندان نشان می‌دهد این تفاوت به میزان بسیار زیادی به تفاوت‌های ژنتیکی بین مردان و زنان باز می‌گردد.

nf00071694-1

منتشر شده در اخبار زنان

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *