رفتن به نوشته‌ها

فيروزكوه و دماوند كمترين نرخ طلاق را دارند

وي همچنين هدف از مداخلات خانواده‌ درمانيرا كاهش طلاق در كشور، شناسايي و كمك به حل مشكلات خانواده‌هاي متقاضي طلاق، بررسيصلاحيت والدين براي سرپرستي فرزندان در مواردي كه طلاق آخرين راه است، كمك به قضاتدادگاه‌هاي خانواده‌ براي اتخاذ تصميم مناسب و صدور حكم لازم، كاهش تنش‌ها واسترس‌هاي پس از طلاق به منظور فعال كردن جو عاطفي ـ رواني اعضاي خانواده‌ پس ازطلاق ذكر كرد.

داغستاني در پايان تاكيد كرد: افزايشآگاهي‌هاي زوج‌ها در مورد نحوه برخورد صحيح با فرزندان پس از طلاق، فراهم كردنزمينه‌هاي مناسب تداوم ارتباط والدين با كودكان پس از طلاق، شناخت عوامل موثر درطلاق به منظور برنامه‌ريزي‌ جهت آگاه‌سازي جامعه و كاهش آسيب‌هاي اجتماعي ناشي ازطلاق را از ديگر اهداف مداخلات خانواده‌ درماني به منظور كاهش نرخ طلاق در كشوراست .

معاون امور اجتماعيسازمان بهزيستي استان تهران گفت: هم اكنون در سطح استان تهران بيشترين نرخ طلاقمربوط به شهرستان‌هاي رباط كريم، شهريار و شميرانات و كمترين آن نيز مربوط بهشهرستان‌هاي فيروزكوه و دماوند است.

به گزارش  ايونا،اسماعيل داغستاني گفت: آموزش‌هايقبل از ازدواج و نحوه تعامل زوج‌ها با يكديگر و شناخت آن‌ها از يكديگر پيش ازازدواج در كاهش ميزان نرخ طلاق نقش موثري دارد.

وي افزود: تلاش در جهت توسعه فعاليت‌هايفرهنگي، افزايش سطح آگاهي مردم از عواقب طلاق و اجراي طرح مداخله در خانواده‌ نيزدر كاهش ميزان نرخ طلاق در جامعه موثر است.

معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي استانتهران ادامه داد: مداخله در خانواده‌ به مجموعه تدابير، فعاليت‌ها و خدماتي اطلاقمي‌شود كه به منظور رفع اختلالات زوج‌هاي متقاضي طلاق در راستاي حفظ و انسجامخانواده‌ با در نظر گرفتن اقدامات مناسب براي چگونگي سرپرستي و بهره‌مندي فرزنداناز اولدين در صورت جدايي صورت مي‌گيرد.

منتشر شده در اخبار طلاق

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *