رفتن به نوشته‌ها

پاداش برای‌ازدواج دختروپسر شيعه وسني

این روزنامه انگلیسی در ادامه نوشت: از زمان آغاز این طرح تاکنون، 1700 زوج عراقی این پاداش را دریافت کرده‌اند. گروهی از آنان نیز ازدواج خود را به صورت دسته جمعی برگزار کردند.

مراحل اداری این طرح از طریق دفتر “طارق الهاشمی” معاون سنی مذهب رئیس جمهور عراق انجام می‌گیرد.

گفته می‌شود اینگونه ازدواج‌ها در مناطق فقیرنشین بیشتر انجام می‌گیرد. در همین راستا “سید احمد یاسری” از روحانیون شیعه مذهب که در شهرک شیعه نشین صدر در شرق بغداد س ت دارد در این باره می‌گوید: تنها طی دو ماه اخیر 50 جوان سنی مذهب با دختران شیعی شهرک صدر ازدواج کردند.

شایان ذکر است کشتار اهل سنت و شیعیان با دست یکدیگر، پس از انفجار حرم مقدس امامین عسکریین(ع) چندین برابر شد، به طوریکه در برخی مناطق به انتقام‌گیری هر روزه تبدیل شد.

منابع آگاه عراقی اعلام کردند بر اساس طرحی جدید در عراق که هدف آن از بین بردن طایفه‌گرایی است، هر پسر سنی مذهب که با یک دختر شیعی یا هر پسر شیعی که با یک دختر سنی مذهب ازدواج کند، 2 هزار دلار پاداش دریافت خواهد کرد.

به گزارش شیعه آنلاین، بر اساس اخبار و اطلاعاتی که این منابع آگاه در اختیار روزنامه انگلیسی “دیلی تلگراف” قرار داده، این طرح جدید از سوی دولت عراق حمایت و پشتیبانی می‌شود. دولت عراق امیدوار است با اجرای چنین طرحی، پیوند، رابطه و علاقه میان اهل سنت و شیعیان در عراق افزایش یابد و در نهایت موجب کاهش عملیات‌های تروریستی علیه یکدیگر و خشونت در سراسر این کشور شود.

“دیلی تلگراف” طی گزارشی در این باره نوشت: ازدواج میان پسران و دختران از مذاهب مختلف عراقی، در گذشته نیز وجود داشت، اما دولت عراق طی چند وقت اخیر با حمایت و پشتیبانی پشت پرده از آن و تعیین پاداش، در افزایش اینگونه ازدواج‌ها نقش بسزایی داشته است.

منتشر شده در سایر

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *