رفتن به نوشته‌ها

فراموش شدن نقش زن و مرد در بين زوج هاي جوان

 هر کدام نقشى دارند، هر کدام جائى دارند، جايگاهى دارند و طبيعتى دارند و مقصودى از وضعيت خاص آنها در آفرينش حکيمانه‏ى الهى مورد نظر بوده که اين مقصود بايد برآورده شود ؛ اين مسأله مهم است .

 

در حال حاضر به نظر مي رسد جوانان امروز خواهان سنت شکني جايگاه زن و مرد و تغيير در پذيرفتن نقش اصلي خود در جامعه و به خصوص در خانواده هستند .

 

شايد جوانان در سن ازدواج به اين خواسته خود در آغاز زندگي برسند اما کم کم و باتوجه به نقش پذيري و حس مسووليت و نيز ذات و شخصيتي  که خداوند در نهاد زن و مرد قرار داده به اين باور مي رسند که جابجايي نقش زن و مرد همواره آنها را با مشکل روبرو خواهد کرد .

 

در حال حاضر جوانان براي ازدواج هميشه به دنبال نوآوري در فرهنگ ايراني اسلامي خود هستند و باورهاي گذشته گان و زندگي پدر و مادر خود را قبول نداشته و به قول خود به دنبال يک زندگي همراه با تحول هستند .

 

زوج هاي جوان قبل از ازدواج هميشه بر اين باورهايشان تاکيد مي کنند اما همين که وارد زندگي مشترک مي شوند و با واقعيت ها مواجه مي شوند دچار مشکلات شده و احساس مي کنند که طرف مقابل آنها را درک نمي کند و اين خود باعث بسياري از جدايي ها پس از يکي دو سال زندگي مشترک است .

 

جابجايي نقش زن و مرد و تاکيد زنان بر اينکه مي توانند جايگاه مهم و اصلي خود به عنوان مدير خانواده را با جايگاه مردان در بيرون از محيط خانه جابه جا کنند با تعارض روحي و رواني روبرو شده و براي اينکه بتوانند اين مسووليت را قبول کرده و نشان بدهند که از عهده اين مسووليت برمي آيند هميشه تحت فشار بوده و بعد از مدتي در آغاز زندگي دچا رمشکل مي شوند .

 

همانطور که مشخص است جايگاه زن در جامعه به حجم فعاليتش نيست بلكه به كيفيت و ايفاي نقشي است كه انجام مي‌دهد .

 

 مسئوليت اداره‏ى جامعه‏ى اسلامى و خانواده بر دوش همه است ، بر دوش زن ، بر دوش مرد ، هر کدامى به نحوى بر حسب توانائى‏هاى خودشان .

 

يک صاحب نظر در مسائل خانواده در اين باره مي گويد : قبول نداشتن نقش اصلي مرد و زن در خانواده به ويژه در بين زوج هاي جوان يکي از مشکلات در آغاز زندگي مشترک است .

 

وي در ادامه مي افزايد : اين هنر نيست که زن مسووليت مردانه را قبول  کند و مرد مسووليت و تعهد زن را داشته باشد بلکه ارزش هر کاري بر اساس جنسيت افراد و تواناييهايش و البته ذات فرد بستگي دارد و مهم است .

 

اين صاحب نظر اظهار کرد : البته مسئوليتهايى هست که مشترک است . مسئوليت در خانواده و جامعه تنها مخصوص مرد و يا مخصوص زن نيست .

در حال حاضر نقش زن و مرد در بين زوج هاي جوان از حالت سنتي به مدرن و امروزي تبديل شده که باعث اختلافات و فراموش شدن ارزش و نقش خود در زندگي شده است .

 

به گزارش ایونا ، از زمان خلقت انسان بر روي زمين،تفاوت هاي زن و مرد و ايفاي نقش آنها در جوامع بشري به اثبات رسيده است .

 

جايگاه زن و مرد در جامعه و در خانواده از گذشته هاي دور و از زمان آدم و حوا به بشر شناخته شد اما کم کم نقش و جاگاه زنان و مردان به فراموشي سپرده شد .

منتشر شده در اخبار خواندنی خانواده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *