رفتن به نوشته‌ها

بحران طلاق در میان زندانیان کشور

محمود سالارکیا در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این خبر به بازتابها واثرات زندان در خانواده های زندانیان اشاره کرد و افزود: با راهی شدنسرپرست خانواده به زندان زندگی این قشر متزلزل و درگیریها شدت می گیرد ودر نهایت به جدایی ختم می شود .

مسئولان سازمان زندانها و کارشناسان قضایی بر این باورند که بیشترین آسیبزندان متوجه خانواده زندانیان است و فشارهای اقتصادی نیز بر مشکلاتخانوادگی این قشر دامن زده است.

در سالهای اخیر بررسی وضعیت خانوادگی زندانیان در دستور کار سازمانزندانها قرار گرفته تا خانواده های نیازمند حمایت شناسایی و از خدمات لازمبهره مند شوند اما به گفته معاون دادستان تهران در امور زندانها تا کنونفقط 25 درصد این خانواده ها مشمول حمایتهای لازم قرار گرفته اند.

در حالی فقر و مشکلات اقتصادی مسئله اصلی در بروز درگیریهای خانوادگی و ازهم پاشیدن نهاد خانواده محسوب می شود که بر اساس اعلام محمود سالارکیامعاون دادستان تهران در امور زندانها از 145 هزار زندانی که در زندانهایکشور به سر می برند حدود 30 هزار نفر از نظر اقتصادی ضعیف و نیازمند هستند.

طبق برنامه سوم توسعه بنا بود تا پایان این برنامه 100 درصد خانواده هایزندانیان نیازمند تحت پوشش خدمات حمایتی قرار گیرند اما این امر تا کنونفقط برای 25 درصد این خانواده ها محقق شده است.

معاون دادستان تهران در امور زندانها بر حمایت انجمن حمایت از زندانیان ازخانواده این گونه اقشار تاکید کرد و گفت : در صورتی که چتر حمایتی اینانجمن بر سر خانواده زندانیان گسترده شود به طور حتم از آثار اجتماعیزندان کاسته خواهد شد.

در این باره مسئول مددکاری زندان رجایی شهر نیز در گفتگو با خبرنگاران گفت: بررسی وضعیت خانوادگی زندانیان نشان از درگیری و از هم پاشیدگی خانواده هادارد.

آژیر به وضعیت زندانیان رجایی شهراشاره کرد وافزود: درصد بالایی ازمجرماننگهداری شده در این زندان محکوم به حبسهای طولانی مدت هستند و این امرباعث شده تنش و درگیری در میان خانواده های این زندانیان بیشتر نمود پیداکند .

به گفته این مقام مسئول در زندان رجایی شهر وضعیت مالی و خانوادگیزندانیان مورد بررسی قرار می گیرد و زندانیانی که خانواده آنان نیاز بهحمایت داشته باشند شناسایی می شوند.

در سالهای اخیر بررسی وضعیت خانوادگی زندانیان در دستور کار سازمانزندانها قرار گرفته تا خانواده های نیازمند حمایت شناسایی و از خدمات لازمبهره مند شوند اما به گفته معاون دادستان تهران در امور زندانها تا کنونفقط 25 درصد این خانواده ها مشمول حمایتهای لازم قرار گرفته اند .

به گزارش ایونا ، معاون دادستان تهران در امور زندانها گفت: زندگی 30 الی 40 درصد زندانیان منتهی به طلاق می شود

منتشر شده در اخبار طلاق

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *