رفتن به نوشته‌ها

يافتن همسر مناسب با استفاده از تحليل ژنتيکي

  از اين رو کارشناسان مذکوربه روشي دست يافته اند که در آن با استفاده از تحليل ژن افراد و مقايسه آنها طبق فاکتورهاي بيولوژيکي رابطه عاشقانه، مي توان به افراد پيش از آنکه با يکديگر ارتباط برقرار کنند در مورد موفقيت يا شکست رابطه اعلام نظر کرد .

 

در همين حال “کلاوس ودکيند” پژوهشگر دانشگاه لوزان سوييس با استناد به مطالعات چند سال اخير خود به اين نتيجه رسيده است که انسانها در صورتيکه داراي ويژگيهاي موروثي متضادي در ژن خود باشند، گرايش و علاقه بيشتري نسبت به يکديگر پيدا مي کنند. اين افراد اگر به غريزه ذاتي خود توجه کنند مي توانند موارد مناسب خود را بيابند و در صورتي که از اين کار ناتوان باشند، بايد از کارشناسان ژنتيک کمک بگيرند .

 

بر اساس مطالعات کارشناسي همچنين مشخص شده کساني که ژن متفاوت دارند در صورت ازدواج صاحب فرزندان قويتر و سالم تري مي شوند. در مطالعات ودکيند آمده است اصلي ترين عاملي که به زنان دريافتن همسر مناسب کمک مي کند حس بويايي آنها است .

 

او با انجام آزمايشات گوناگون ثابت کرده است که زنان بطور طبيعي نسبت به بوي افرادي که از نظر ژنتيکي داراي ژن متفاوت اند، واکنش مثبت نشان مي دهند. با اين حال اين امر در زماني که زنان از قرصهاي جلوگيري کننده استفاده کرده و يا باردارند، مصداق ندارد زيرا در چنين مواقعي اين حس غريزي دچار اشتباه مي شود .

 

کارشناسان اميدوارند با اين روش توانسته باشند کليد سردرگمي هاي جوانان در امر ازدواج را بيابند. آنها همچنين پيش بيني کرده اند از راه ارائه مشاوره هاي ژنتيکي درآمد قابل توجهي نصيب متخصصان ژنتيک شود .

 

هم اکنون مرکزي در سوييس وجود دارد که براي معرفي همسر مناسب به جوانان 199 دلار از آنان دستمزد مي گيرد. کارشناسان اين مرکز با تشکيل بانک اطلاعات ژنتيکي به هزارن مشترک خود مشاوره مي دهند. اعضاي اين بانک ژنتيکي مي توانند پس از اطمينان از تناسب خود با فردي ديگر به برقراري رابطه و ازدواج با او بپردازند .

 

کارشناسان به روش جديدي براي يافتن همسر مناسب دست يافته اند که بر تحليل ژنتيکي افراد استوار است .

به گزارش ایونا و به نقل از دي ولت ، با استفاده از روش تحليل ژنتيک ، جوانان مي توانند همسر مناسب خود را بيابند . به اعتقاد کارشناسان افرادي که ويژگي هاي ژنتيکي متضادي دارند گرايش بيشتري نسبت به هم پيدا مي کنند .

  “تامارا براون” و “مايکل فون آرکس” دو پژوهشگر حوزه بيوتکنولوژي هستند که موفق به ابداع شيوه جديدي براي يافتن همسر مناسب براي جوانان شده اند. به اعتقاد اين دو کارشناس، زمانه دوستي هاي طولاني مدت، تبادل نامه هاي عاشقانه و يا پست هاي الکترونيک مشابه به سر آمده و جوانان ديگر حوصله اي براي اين کار ندارند، آنها بدنبال کوتاهترين راه شناختن همسر مناسب خود هستند .

منتشر شده در اخبار ازدواجاخبار بهداشت خانواده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *