رفتن به نوشته‌ها

ازدواج در سنين بالا، احتمال طلاق را افزايش مي‌دهد

 مسئول مؤسسه تحقيقات و مطالعات اجتماعي دانشگاه تهران در ادامه به بيان آمار و ارقامي از درصد رشد سن ازدواج در كشور پرداخت و گفت: بر اساس آمارهاي مركز تحقيقات دانشكده علوم اجتماعي ميانگين سن ازدواج دختران از سال 45 تا سال 85 با 6 سال افزايش از 5/18 سال به 5/25 سال رسيده است.
به گفته وي سن ازدواج در پسران هم از 5/22 به 26 سال افزايش پيدا كرده است. البته بيشتر بودن رشد سن ازدواج در دختران ريشه در تحولات اجتماعي و فرهنگي دارد. در گذشته به دليل اينكه تحصيلات و شغل براي دختران به اندازه امروز اهميت نداشت، بيشتر دخترها در ابتداي نوجواني و جواني ازدواح مي‌كردند اما اين روزها تحصيلات دانشگاهي و اشتغال براي بسياري از دختران در اولويت‌هاي پيش از ازدواج قرار گرفته است.

 عضو هيئت علمي دانشگاه تهران از رشد آمار طلاق در كشور خبر داد و گفت: ازدواج در سنين بالا، احتمال طلاق را افزايش مي‌دهد.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از ستاد خبري بزرگداشت روز ملي ازدواج جوانان، سيد ضياء هاشمي با اشاره به وقوع 48 درصد طلاق‌ها در 4 سال اول زندگي در بررسي علل طلاق‌هاي زود هنگام گفت: هر قدر سن جوان بالا مي‌رود، شخصيت فردي و اجتماعي‌اش به مرور كامل‌تر مي‌شود و ارزش‌ها و ضد ارزش‌ها براي او شكل مي‌گيرد، در نتيجه انطباق و سازگاري دو نفر كه در سنين بالاتر با هم ازدواج مي‌كنند، دشوارتر و ميزان تفاهم آنها در مسئله‌هاي مختلف كمتر مي‌شود.

منتشر شده در اخبار ازدواجاخبار طلاقازدواجطلاق

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *