رفتن به نوشته‌ها

بيش از 60 درصد زوج‌ها طلاق عاطفي مي‎گيرند

دکتر اقليما با اشاره به اينکه در بنگلادش به عنوان فقيرترين و آمريکا به عنوان غني ترين کشور دنيا وامي با عنوان ازدواج پرداخت نمي شود گفت: ما در ايران هم سابقه پرداخت وام ازدواج نداشته ايم. اگر دولت وظيفه خود را در قبال توليد شغل انجام دهد، جوانان شخصيت و احترام مي يابند و مي توانند به ازدواج خود فکر کنند. اما وقتي جوانان بيکار هستند و يا حقوق ماهانه آنان ناچيز است، با توجه به وضعيت تورم نمي تواند ازدواج کند.

وي در ارتباط با عدم ازدواج برخي از افراد که شاغل هستند و مسکن نيز دارند افزود: به طور معمول سن اين گروه بالا است و چون از سن مشخص ازدواج فاصله گرفته اند، نيازي به ازدواج احساس نمي کنند. اين به مفهوم راحت طلبي نيست. ما عاقل تر شده ايم و نسبت به چگونگي داشتن زندگي بهتر تفکر مي کنيم. هم اکنون بهترين سن ازدواج براي دختران 25 سال به بالا و براي پسران 27 سال به بالا است چرا که در اين سنين دختران معيارهاي ثابت تري براي انتخاب همسر دارند و پسران امکانات اوليه اي را فراهم کرده اند.

رئيس انجمن علمي مددکاران اجتماعي ايران در آخر افزود: هم اکنون آسيب طلاق ها بيش از تجرد است. کسي که طلاق مي گيرد به راه هاي مختلف کشيده مي شود و تحت فشارهاي والدين و جامعه قرار خواهد گرفت. شايد در بيش از 60 يا 70 درصد از خانواده هاي پيرامون خود شاهد طلاق عاطفي هستيم که زن و مرد تنها با هم زندگي مي کنند و هيچ احساسي نسبت به همديگر ندارند.

رئيس انجمن علمي مددکاران اجتماعي ايران گفت: در بيش از 60 يا 70 درصد از خانواده هاي پيرامون خود شاهد طلاق عاطفي هستيم که زن و مرد تنها با هم زندگي مي‌کنند و هيچ احساسي نسبت به همديگر ندارند.

به گزارش باشگاه جواني برنا، دکتر مصطفي اقليما با اشاره به اينکه توليد شغل و رفع اين مانع براي ازدواج جوانان تنها به عهده وزارت کار و امور اجتماعي نيست، گفت: براي رفع اين مانع، عمده ترين مسئوليت متوجه دولت و سياست هاي آن است. هم اکنون در تمام دنيا ميزان کاري که دولت ها توليد مي کنند اهميت بسياري دارد و در بسياري از موارد دولت به دليل عدم توانايي توليد شغل براي جوانان از کار برکنار مي شود.

وي مهمترين لازمه ازدواج جوانان را اشتغال برشمرد و افزود: هيچ جواني نيست که نخواهد ازدواج کند. همه دختران ما اگر با پسري صحبت مي کنند غير از قصد ازدواج نيتي ندارند اما در پسران اين نيت نيست. شرط ازدواج يک مرد جوان اين است که علاوه بر امکان اداره خود، بتواند خرج شخص ديگري را هم بدهد. اما با توجه به شرايط کنوني اين امکان براي جوانان فراهم نيست و از اين رو ازدواج نمي کنند.
منتشر شده در آمار و گزارشاخباراخبار طلاق

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *