رفتن به نوشته‌ها

آشنايي‌هاي قبل از ازدواج عامل سبک‌شدن هزينه‌هاي ازدواج است

وي با تاکيد بر اينکه وضعيت مالي خانواده ها در حال حاضر به يکي از معيارهاي جوانان براي ازدواج تبديل شده است ، خاطر نشان کرد : بسياري از پسراني که امروز مي‌خواهند ازدواج کنند با اين نگاه به خواستگاري مي روند که عروس خانم تک دختر خانواده باشد و پدرش هم از لحاظ مالي وضع مناسبي داشته باشد اما به اين مسئله توجه نمي کنند که خودشان در چه شرايط مالي قرار دارند .

به گفته رييس انجمن مددکاري ايران چنين جواناني براي رسيدن به منافع بعدي ، محبور مي شوند تعهداتي را بپذيرند که از جمله آن مي توان به قول برگزاري عروسي هاي تجملاتي و پر زرق و برق اشاره کرد .

به گزارش ایونا ، اقليما آشنايي هاي قبل از ازدواج را يکي از عوامل سبک شدن هزينه هاي ازدواج دانست و خاطر نشان کرد : در ازدواج هايي که دختر وپسر قبل از خواستگاري در محيط کار ، دانشگاه و… همديگر را مي بينند و به مرور زمان به هم علاقمند مي شوند کمتر جنجال هاي برگزاري مراسم هاي ازدواج گزاف به ميان آورده مي شود و دو طرف راحت تر مشکلات مالي را قبول مي کنند .

وي در ادامه خاطر نشان کرد : زماني که پسر و دختر واقعا همديگر را دوست داشته باشند و آشنايي هاي قبل از ازدواج در عميق شدن روابط آنها نقش داشته باشد حاضر مي شوند براي کم شدن هزينه هاي ازدواج حتي در مقابل والدين خود بايستند . به عنوان مثال زماني که دختري واقعا مي خواهد با پسر مورد علاقه اش ازدواج کند هر چقدر هم که پدرش به خواستگار بگويد “بايد عروسي مجللي براي دخترم بگيري و يا بايد فلان سرويس جواهرات را براي او بخري” خود دختر بخاطر آن علاقه اي که به پسر دارد با اين موضوع مخالفت مي کند .

اقليما با تاکيد بر اينکه دختر و پسري که حد خود را بشناسند در حسرت عروسي مجلل و ولخرجي هاي قبل از ازدواج نيستند ، افزود : در حال حاضر جواناني هستند که بزرگترين شادي زندگي شان اين است که توانسته اند يک خانه 30 متري خارج از تهران براي خود خريداري کنند در حالي که گروهي مجلل ترين عروسي ها را در فضاي باز و يا در استخر برگزار کنند و اين سوال مطرح است که چرا برخي مبناي ازدواج را تجلل در آغاز زندگي مي‌دانند .

رييس انجمن مددکاري ايران آشنايي هاي قبل از ازدواج را يکي از عوامل سبک شدن هزينه هاي ازدواج دانست و گفت : زماني که پسر و دختر واقعا همديگر را دوست داشته باشند و آشنايي هاي قبل از ازدواج در عميق شدن روابط آنها نقش داشته باشد حاضر مي شوند براي کم شدن هزينه هاي ازدواج حتي در مقابل والدين خود بايستند . حتي اگر پدر عروس به خواستگار بگويد “بايد عروسي مجللي براي دخترم بگيري و يا بايد فلان سرويس جواهرات را براي او بخري” خود دختر بخاطر آن علاقه اي که به پسر دارد با اين موضوع مخالفت مي کند .

به گزارش ایونا ، به اعتقاد بسياري از کارشناسان تمايل روز افزون مردم به خصوص ساکنين شهرهاي بزرگ مثل تهران به برگزاري مراسم هاي تجملاتي و بسيار پرهزينه براي ازدواج جوانان بيشتر در ميان اقشاري مشاهده مي شود که نسبت به خود و جايگاه خانوادگي خود شناختي ندارند

دکتر مصطفي اقليما ، رييس انجمن مددکاري ايران و استاد دانشگاه در خصوص علاقه شديد جوانان به برگزاري مراسم ازدواج تجملاتي و تعريف آنها از اين مراسم ها گفت : جوانان ما چون هنوز با تعريف واقعي از حد و توان خانواده خود آشنا نشده اند هنگام ازدواج بيشتر از آن‌چيزي که در حد خود است طلب مي کنند و در انتخاب هايشان سعي مي کنند بدنبال مطلوب هايي باشند که در حد آنها نيست .

 

منتشر شده در اخبار ازدواجاخبار مهریهازدواجمشاوره خانواده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *