رفتن به نوشته‌ها

اگر شرايط ازدواج آماده نيست ، جوانان را به هم محرم کنيم

. مصري يادآورد شد: حتي اگر فرزندانبه طور کذب مسائلي را مطرح کردند اين وظيفه بزرگترهاست که با حفظ احترام فرزند خودواقعيات را به طرف مقابل گوشزد کنند.

وزير رفاه تصريح کرد : متاسفانه در حالحاضر مسير ازدواج از يک زندگي مشترک به سمت خواسته هاي انباشت شده افراد در دورانقبل از ازدواج مي رود.

وي با اشاره به لزوم ترجيح رعايت دستورات اسلام و شرع بهعرف ادامه داد: برخي خانواده ها به مسائلي که خارج از شرع رخ مي دهد، اصلا حساسيتندارند اما به محض اينکه بر اساس شرع کاري بخواهد صورت گيرد، ممانعت مي کنند. درصورتيکه اگر شرع وارد زندگي ما شود کمتر خسارت مي بينيم.

وي اين سوال را مطرحکرد: چه کسي گفته است براي ارتباط مشروع يک دختر و پسر حتما بايد خانه ماشين و شغلوجود داشته باشد.

وزير رفاه در پاسخ به سوالي درباره نحوه ازدواجش گفت: من قبلاز انقلاب و در 19 سالگي ازدواج کردم و پسرهايم نيز هنگامي که محصل بودند تنها باحضور محضر ، با مهريه 14 سکه بهار آزادي عقد کردند.

مصري اضافه کرد: ما به دليلمصادف شدن ازدواجمان و دوران انقلاب، مراسم عروسي برگزار نکرديم و همسرم در عينسادگي به زندگي من وارد شدند.

وي رفتار همسر و شريک زندگيش را در ايجاد آرامشدر زندگي بسيار موثر توصيف کرد و گفت : ايشان در تمام طول زندگي با من همراه بودندو هميشه در شرايط سخت زندگي مرا ياري کردند.

وزير رفاه و تامين اجتماعي با اشاره بهلزوم تسهيل در امر ازدواج گفت: افزايش سن ازدواج باعث عدم انعطاف، بدبيني طرفين وتعدد خواسته هاي غير قابل تحقق مي شود.

 

به گزارش ایونا ، دکتر ” عبدالرضامصري ” در گفتگو با خبرنگاران ضمن تاکيد بر اين مطلب افزود: آسيب در ازدواجهايي که در سنين پايين رخ مي دهد به مراتب کمتر از ازدواجهايي است کهدر سن بالا اتفاق مي افتد چون در دوران جواني گذشت زياد است.

به گفته مصري، اگربتوانيم حتي اگر شرايط ازدواج آماده نيست، جوانان را به هم محرم کنيم تا شرايطفراهم شود به نسل آينده خدمت بزرگي کرده ايم.

وي ادامه داد : جوانان قبل ازازدواج چهره هاي غيرواقعي از خود بروز ندهند، چون بعد از ازدواج باعث بروز توقعاتمي شود. چرا که فرد مقابل به دنبال فضاي مجازي و تصوير زيباي ارائه شده است و شرايطواقعي همسر، فرد را نااميد و مايوس مي کند.

""

منتشر شده در اخبار ازدواجاخبار حقوقی خانواده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *