رفتن به نوشته‌ها

تظاهرات دهها همسر يک مرد نيجريه اي!

زنان به حکم دادگاه شرعي نيجر اعتراض داشتند که قصد دارد ماسابا را مجبور کند طبق شريعت، هشتاد و دو همسر خود را طلاق دهد و حداکثر چهار همسر را نگه دارد.

ماسابا زماني معروف شد که دو ماه پيش به خبرنگاران گفت هشتاد و شش همسر و يکصد و هفتاد فرزند دارد. سپس پليس شهر بيدا که بزرگترين شهر ايالت نيجر است او را بازداشت کرد. گروه نصرالاسلام روز بيست و يکم اوت ماسابا را مهدور الدم معرفي کرد ولي مقامات محلي تصميم گرفتند دو روز به وي مهلت دهند تا به قانون پايبند بماند يا ايالت نيجر را ترک کند. ماسابا دو هفته پيش قول داد هشتاد و دو همسر خود را طلاق دهد ولي به قولش عمل نکرد.

هشتاد و شش همسر يک مرد نيجريه اي که به علت داشتن بيش از چهار همسر بازداشت شده است روز جمعه با تظاهرات در مقابل وزارت دادگستري ايالت نيجر خواستار ازادي شوهرشان شدند.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از کانو، همسران محمد بلو ماسابا (84 ساله) به همراه بيست تن از يکصد و هفتاد فرزند وي راهي وزارت دادگستري در ايالت نيجر شدند تا خواستار ازادي فوري همسرشان شوند.

يک از مسئولان وزارت دادگستري ايالت نيجر گفت اين افراد با سه اتوبوس خود را به مقابل ساختمان دادگستري رساندند و در اعتراض به بازداشت و زنداني شدن همسرشان تظاهرات کردند. انها پلاکاردهايي در دست داشتند که روي انها نوشته شده بود “ما همسران شرعي هستيم.”

منتشر شده در اخبار حقوقی خانوادهاخبار خانوادهاخبار خواندنی خانوادهاخبار زنان

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *