رفتن به نوشته‌ها

ازدواج‌های صوری درپی افزایش «وام ازدواج»

?معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان این که افزایش وام ازدواج کمکی به افزایش میزان ازدواج در کشور نمی‌کند گفت: افزایش وام ازدواج بیش از این مقدار منجر به مشکلاتی نظیر ازدواج صوری یا کودک همسری به دلیل مشکلات اقتصادی و فرهنگی خواهد شد.

?محمد مهدی تندگویان در نشست خبری که به مناسبت هفته ازدواج برگزار شد افزود: امسال مجمع خیرین ازدواج کشوری برای اولین بار تشکیل می‌شود و از نوزدهم مرداد با حضور وزیر ورزش و جوانان آغاز به کار می‌کند. وزارت کشور نیز قول داده تا در این راستا و موضوعات مربوط به ثبت این تشکل حمایت‌های لازم را داشته باشد.

?وی در ادامه با اشاره به مشکلات عدم اجرای قانون تسهیل ازدواج نیز اظهار کرد: مشکل اصلی این قانون این است که قدیمی است و زمانی که به تصویب رسیده حتی سازمان ملی جوانان نیز تشکیل نشده بود. همچنین در این قانون وظایفی برای معاونت جوانان و وزارت ورزش و جوانان که بعد از تصویب این قانون در حوزه جوانان مشغول به کار شدند در نظر گرفته نشده است. این قانون باید حتما بازنگری شود چرا که موضوعات آن بسیار کلی است و حتی زمانی که درآن به وظایف دولت اشاره شده، مشخص نیست که کدام نهاد و بخشی از دولت مسئول اجرای قانون هستند.

?تندگویان در ادامه اشتغال ایمن و مسکن ارزان را از عوامل رونق ازدواج در کشور دانست و گفت: زمانی که این دو مورد برای یک جوان فراهم باشد این فرد دیگر نیازی به وام ازدواج ندارد. وقتی جوانی اشتغال ایمنی ندارد و ارتقای شغلی‌اش بر مبنای شایسته سالاری نیست چه وام بدهیم و ندهیم اتفاقی در این حوزه نمی‌افتد. آن هم در شرایطی که حتی اجاره یک واحد مسکن هم برای جوانان قابل تصور نیست.

?وی با اشاره به روند مناسب پرداخت وام ازدواج تاکید کرد: با وجود اینکه میزان وام ازدواج در سال ۹۸ نسبت به سال قبل افزایش داشته است اما شاهد تغییری در روند ثبت ازدواج نبوده‌ایم. با این حال ساخت مسکن برای زوجین از طریق مجمع خیرین ازدواج راهی مناسب برای حل این موضوع است. این مسئله در برخی از استان‌ها پیگیری شده است و با تشکیل مجمع خیرین ازدواج فعالیت‌های ساخت و ساز خیرین روند آسانتری خواهد داشت.

منتشر شده در اخبار ازدواجاخبار خانواده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *