رفتن به نوشته‌ها

هر دم از این باغ بری میرسد … انحلال دفتر ازدواج جوانان وزارت ورزش و جوانان

دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان که در شرح وظایف آن رسیدگی به امور مربوط به ازدواج بود، در کمتر از یک ماه اخیر منحل شد و جای خود را به دفتر “برنامه‌ریزی امور جوانان” داد.

به گزارش مهرخانه، براساس گفته‌های مسؤولان وزارت ورزش و جوانان حدود 2 هفته است که دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده این وزارتخانه تعطیل شده و جای خود را به دفتر برنامه‌ریزی امور جوانان داده است.

البته به گفته مسؤولان وزارت ورزش و جوانان ساختار جدید همچنان در قالب دفتر و زیرمجموعه معاونت جوانان است. در این تغییرات ناصر صبحی‌قراملکی همراه با تغییر نام دفتر تغییر کرد و در حال حاضر سید جواد رضوی مدیریت دفتر برنامه‌ریزی امور جوانان را بر عهده دارد.

نکته مهم در تغییرات بالا این است که حتی در صورت پرداختن به امر ازدواج در دفتر برنامه‌ریزی امور جوانان، این موضوع تبدیل به یکی از موضوعات فرعی مربوط به این دفتر می‌شود و نمی‌توان به صورت گسترده به آن پرداخت. این در حالی است که مقوله ازدواج در کشور ما با چالش‌های بسیاری روبه‌روست و ورود آن به زیرمجموعه کلی امور جوانان، منجر به کاسته شدن از اهمیت و توجه لازم به این امر می‌شود.

تجربه سال‌های گذشته نشان می‌دهد که این اقدام می‌تواند اتفاقی که در آن دوره در زمینه ادغام سازمان ملی جوانان و سازمان ورزش رخ داد را تکرار کند. در آن دوره راه‌اندازی وزارت ورزش و جوانان منجر به کمرنگ شدن رسیدگی به امور حوزه جوانان شد و پیش‌بینی می‌شود این تغییر نیز منجر به کمرنگ‌تر شدن توجه وزارت ورزش و جوانان به مقوله ازدواج و خانواده شود.

منتشر شده در آمار و گزارشاخبار ازدواج

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *