رفتن به نوشته‌ها

مادری فرزندانش را رها کرد تا بمیرند

دادستانی در اوکراین از یک مادر بیست ساله بازجویی کرده که گفته می شود دو کودک نوپا را به مدت نه روز در آپارتمان خود تنها گذاشته که یکی از آن ها از گرسنگی جان داده است.

گزارش ها حاکی از آن است که این زن که نامش ولادیسلاوا پدچاپکا است، خانه‌اش را بدون مواد غذایی گذاشته و به خانه شریک زندگی خود رفته بود.

پسر او دانیل، که یک سال و ۱۱ ماه داشت سوم دسامبر درگذشت. خواهر او آنیا، که نزدیک به سه سال دارد در این آپارتمان در کی‌یف، پایتخت اوکراین بیش از سه روز با جسد برادرش تنها ماند.

بسیاری از اوکراینی‌ها شوکه شده‌اند و در شبکه‌های اجتماعی در باره این حادثه ابراز شگفتی کرده‌اند . جزئیات این قضیه را میکولا کولیبا، مشاور ریاست جمهوری در مورد حقوق کودکان در فیس‌بوکش گزارش کرده است.

آقای کولیبا گزارش داده که آنیا در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری است، اما حالش بهتر است.

بنا به گزارش‌ها او از گرسنگی غش کرده بوده و پزشکان در تلاش بوده‌اند به او غذا بدهند.

به گفته آقای کولیبا خانم پودچاپکو، فقط چند شکلات برای نوزادان گذاشته بود تا در زمان گرسنگی خورند. او گفت کفپوش اتاق‌ها درست جلوی قفل در اصلی خانه کشیده و چروک شده بود . همین وضعیت حاکی از تلاش کودکان برای خروج است.

خانم پودچاپکو، پسر دومش را ماه اکتبر به دنیا آورد. سایت روسی “وکونتاکت”، نسخه روسی فیس‌بوک از شریک زندگی این خانم به عنوان “شوهرش” یاد می کند. این مرد ظاهرا پدر کودک است و کودک با او زندگی می‌کند.

خانم پودچاپکو در پروفایل فیس‌‍‌بوکش خود را “یک مادر مدرن” توصیف می‌کند. او سلفی‌ها و عکس‌های زیادی با کودکان نوپایش منتشر کرده است. این عکس‌ها با جملات محبت‌آمیز همراه هستند.

رسانه های اوکراین می‌گویند او ممکن است بر اساس قانون موجود “در معرض خطر قرار دادن یک فرد ” به تحمل ۸ سال زندان محکوم شود.

به گفته آقای کولیبا، یک دکتر آخرین بار در ماه فوریه این کودکان را معاینه کرده و آنها از ماه اوت به کودکستان نرفته‌اند.

پلیس می گوید هیچکس تلفن نزده که این اتفاق را به آنها گزارش کند. به نظر می رسد که خانم پودچاپکو خود از این اتفاق خبر داده است.

آقای کولیبا گفت خانم پودچاپکو برای اولین بار در سن ۱۶ سالگی باردار شده است. فرزندان او از پدران مختلف هستند.

گفته می‌شود، او که در یک خانواده بزرگ شهرستانی بزرگ شده بارها از دوستان و اعضای خانواده اش پول قرض کرده است.

آقای کولیبا اظهار تاسف کرده و گفته است این حادثه نه تنها نشان دهنده غفلت والدین، بلکه حاکی از “ضعف خدمات اجتماعی” اوکراین است. او گفت که از سال ۲۰۱۴ تعداد متخصصان مراقبت و مددکاران اجتماعی در اوکراین به ۱۲ هزار نفر کاهش پیدا کرده است.

منتشر شده در اخبار حوادث خانوادهاخبار زناناخبار کودکان و جوانان

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *