رفتن به نوشته‌ها

احتمال زايمان زودهنگام براي تمام زنان باردار وجود دارد

حتي اگر در طول بارداري فرد تحت مراقبت ويژه باشد، احتمال زايمان زودهنگام وي از بين نمي رود زيرا كه در حدود نيمي از زايمان هاي زودهنگام، بدون دليل و علت ناشناخته اي اتفاق مي افتند. اما با اين وجود فكر خوبي است كه با فاكتورهايي كه خطر زايمان زودرس را بالا مي برند آشنا شويد.
 
اگرچه پژوهشگران، مهمترين مسائلي كه منجر به زايمان زودهنگام مي شوند را شناسايي كرده اند، تقريباً نيمي از دلايل زايمان هاي زود هنگام به صورت ناشناخته باقي مانده است. معمولاً خانم هايي كه قبلا يك زايمان زودهنگام را تجربه كرده اند احتمال دارد تا براي دومين بار نيز اين مسئله را تجربه كنند. زايمان زودهنگام در خانم هاي بارداري كه داراي 2 قلو  يا بيشتر از آن هستند نيز بسيار شايع است همچنين خانم هايي كه دچار ناهنجاري هاي دهانه رحم هستند و آن دسته از خانم هايي كه رحم آنها بسيار كوچك و محدود است و يا سن آنها بيش از 37 سال مي باشد نيز احتمال دارد تا زايمان زودهنگامي در پيش داشته باشند.

بيماري هايي كه ممكن است خانم باردار در طول بارداري دچار آنها شود، از ديگر مسائلي هستند كه احتمال دارد تا خطر زايمان زودهنگام را افزايش دهند. عفونت هاي ادراري، عفونت هاي واژني، عفونت هايي كه در هنگام نزديكي رخ مي دهد،  قند، فشار خون بالا، خونريزي هاي واژني، كمبود وزن، چاقي بيش از اندازه، زمان قاعدگي كوتاه بين دو بارداري (كمتر از 6 الي 9 ماه بين تولد و بارداري بعدي) از اين قبيل بيماريها مي باشند. 

ني ني سايت: تقريباً 8 درصد از نوزادان، نارس به دنيا مي آيند. در بعضي از اين موارد، نوزادان به حمايت و مراقبت هاي بحراني نياز پيدا خواهند كرد اما علي رغم يك شروع شوك دهنده، بيشتر نوزادان زودرس به شكل طبيعي به رشد خود ادامه خواهند داد. اگر نوزاد خيلي زودتر از زمان مقرر به دنيا بيايد از نظر سلامتي با مشكلات بحراني روبرو خواهد شد. 
 تحقيقات نشان مي دهد 5 درصد از زايمان ها در هفته هاي قبل از 28 بارداري انجام مي شود.  و به اين نوع زايمان، زودرس حاد گفته مي شود و اين در حالي است كه 15 درصد از زايمان ها، زودرس جدي هستند يعني در هفته هاي 28 تا 31 بارداري انجام مي شوند و زايمان هايي كه در هفته هاي 32 الي 33 از بارداري اتفاق مي افتد در حدود 20% است و اين نوع زايمان، زودرس متوسط به حساب مي آيد و البته بيشترين زايمان هاي زودرس يعني بين 60 تا 70 درصد در هفته هاي 34 تا 36 بارداري رخ مي دهد كه به آن زايمان زودرس متعادل مي گويند……..
منتشر شده در اخبار خواندنی خانوادهاخبار کودکان و جوانان

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *