رفتن به نوشته‌ها

صدور اجازه ازدواج با دختري که تغيير جنسيت داد

  قاضي دادگاه خانواده با درخواست اجازه ازدواج دختري که قصد دارد به عقد پسري که تغيير جنسيت داده است درآيد، موافقت کرد.به گزارش خبرنگار ما اين دختر که شقايق نام دارد، چندي قبل تصميم گرفت با دوست قديمي اش به نام نگار که حدود دو سال پيش تغيير جنسيت داده و نامش را به اردشير تغيير داده است ازدواج کند.

 اين دو از دوران تحصيل با يکديگر دوست صميمي بودند و بعد از عمل تغيير جنسيت تصميم به ازدواج گرفتند اما اين اتفاق نادر با مخالفت خانواده شقايق مواجه شد و او را ناچار کرد براي کسب اجازه ازدواج با همسر دلخواهش به دادگاه خانواده برود. پس از طرح دادخواست اجازه ازدواج در شعبه 262 دادگاه خانواده، پدر شقايق گفت از آينده فرزندش بيم دارد اما اگر اين وصلت از نظر پزشکي منعي نداشته باشد، او نيز موافقت مي کند.

 به اين ترتيب به دستور قاضي عليرضا صداقتي اردشير از سوي متخصصان پزشکي قانوني به طور دقيق مورد معاينه گرفت. نتيجه اين آزمايش ها روز گذشته به دادگاه ارسال شد. براساس نظريه پزشکي قانوني به لحاظ پزشکي هيچ منعي براي ازدواج اين دو جوان با يکديگر وجود ندارد. بنابراين قاضي صداقتي با توجه به شرط تعيين شده از سوي پدر شقايق، اجازه ازدواج او را با اردشير صادر کرد.

منتشر شده در سایر

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *