رفتن به نوشته‌ها

ثبت ۱۹ طلاق در هر ساعت

رییس انجمن مددکاری ایران گفت: هم اکنون سر ریز مشکلات در دیگر حوزه‌ها به سمت حوزه اجتماعی آمده و این حوزه در کشور دچار بیماری مزمن است.

وی ادامه داد: افزایش مطالبه گری و پرسش گری در بحث تغییر نگاه به حوزه اجتماعی از اهمیت به سزایی برخوردار است که متاسفانه هم اکنون بیشتر در جامعه پاسخگو هستیم تا مطالبه‌گر هستیم.

 

موسوی عنوان کرد: طرح‌های بسیاری همانند سهام عدالت، مسکن مهر و یارانه و دیگر موارد در کشور بدون توجه به تدوین پیوست‌های اجتماعی و فرهنگی اجرا شد، بدون آن که پیامدهای فرهنگی و اجتماعی آن بررسی شود.

وی با اشاره به افزایش پرونده‌های قضایی در کشور گفت: براساس گزارش‌ها تعدادی ازدانش آموزان درگیر مواد مخدر بوده و حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در کشور معتاد هستند.

موسوی با ذکر این که وضعیت طلاق و ازدواج در کشور مساعد نیست خاطر نشان کرد: در کشور در هر یک ساعت ۱۹ طلاق به ثبت می‌رسد.

وی یادآور شد: به رغم وجود شوراهای حل اختلاف، آمار ورودی زندان‌ها در کشور رقم قابل توجه‌ای بوده است و خشونت خانگی روند کاهشی نداشته و در حوزه فضای مجازی و مسائل اخلاقی مربوط به آن به شدت دچار مشکل شده‌ایم.

موسوی با ذکر این که با همه تلاش‌های موجود در حوزه اجتماعی روند رو به جلویی نداشته‌ایم گفت: سن طلاق بالا نرفته و تعداد زنان سرپرست خانوار نیز به بیش از دو میلیون و ۵۶۰ نفر در کشور رسیده است.

 

موسوی با ذکر این که نیازمند وجود حوزه اجتماعی با نشاط تری هستیم ادامه داد: در بحث اختلالات روانی روند رو به کاهشی نداشته‌ایم و گسترش مصرف مشروبات الکی و فضای مجازی همه دارای یک پیام هستند و آن این که مردم “شادی” می‌خواهند.

وی یادآور شد: براساس پژوهش ها ایران رتبه دوم را در میان کشورهای غمگین دارد، حال این که دارای ظرفیت‌های فراوانی برای خلق شادی‌های گروهی و نشاط در جامعه است.

موسوی با بیان این که در موضوع خلق شادی برنامه و مدیریت نداشته‌ایم افزود: در چنین وضعیتی مجبور به افزایش اورژانس اجتماعی و یا کلانتری‌ها هستیم.

وی ادامه داد: در صورت حضور کمتر مردم در کلانتری‌ها و اورژانس‌های اجتماعی و مراجع قضایی به معنای این است که در حوزه اجتماعی و فرهنگی خوب عمل کرده‌ایم.

قائم مقام دادگستری خراسان‌شمالی نیز در این همایش اظهار کرد: در مسائل خانوادگی، مواد مخدر، اختلافات و درگیری‌ها و مسائل منافی عفت و منکراتی به شدت نیازمند پیشگیری از وقوع جرم و مددکاری هستیم.

ایسنا

 

منتشر شده در آمار و گزارشاخبار طلاق

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *