رفتن به نوشته‌ها

طلاق زودرس نشانه ازدواج غیراصولی است

یک روانشناس با بیان اینکه بسیاری از طلاق‌ها در پنج سال اول زندگی مشترک رخ می‌دهد گفت: طلاق زودرس نشانه ازدواج غیراصولی است.

دکتر مصطفی فروتن در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه علل طلاق به دو دسته تقسیم می‌شوند، گفت: برخی دلایل طلاق مربوط به پیش از ازدواج و برخی دیگر مربوط به پس از ازدواج است. قبل از ازدواج مجموعه ای از اتفاقات می تواند منجر به ازدواج اشتباه شود. در واقع مهمترین نتیجه انتخاب اشتباه، طلاق است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر ممکن است انتخاب متناسب همسر تاحدودی رعایت شده باشد اما مجموعه‌ای از عوامل پس از ازدواج رخ ‌دهد که به طلاق بینجامد که این عوامل به دو دسته فردی و اجتماعی تقسیم می‌شوند.

به گفته این روانشناس، دلایل فردی طلاق، فقدان مهارت‌های اساسی است و فقدان این مهارت‌ها شامل اولیه‌ترین رفتارها تا کارکردهای عالیه انسانی می‌شود. زوجینی که حتی در ویژگی‌هایی مانند طبقه فرهنگی ،مشترک هستند ممکن است در زمینه مسایل ساده به مشکل بربخورند. مهارت‌های حل مساله و برقراری ارتباط و مهارت‌های فردی جزو مهارت‌های اساسی پس از ازدواج است.

وی با اشاره به تاثیر رفتارهای جنسی بر روابط زوجین گفت: براساس نتایج پژوهشی که در سال 89 و 90 با جامعه آماری 400 نفرانجام دادم، دلیل طلاق 80 تا 85 درصد این زوج‌ها مربوط به حوزه رفتارهای جنسی بود.

این روانشناس تاکید کرد: برخی زوجین حوزه رفتارهای جنسی را نمی‌شناسند و آزمون و خطا می‌کنند بنابراین رابطه آن‌ها به بیراهه می‌رود و به طلاق می‌انجامد این درحالیست که با آموزش‌ می‌توان مشکلات زوجین را کاهش داد.

فروتن با بیان این که مشکلات اجتماعی و فرهنگی نیز در حوزه مشکلات پس از ازدواج می‌گنجند،گفت: در این زمینه استفاده از فناوری‌ها هم مطرح است. نوع فرزندپروری ما نیز موجب بروز برخی از آسیب‌ها در فضای مجازی می‌شود. برای آموزش نکات جنسی به فرزندانمان احساس خجالت و گاهی اوقات گزیده‌گویی می‌کنیم حتی دروغ می‌گوییم بنابراین مسایل جنسی برای فرزندان حالت اسرارآمیز پیدا می‌کند و ممکن است سعی کنند در فضای مجازی پاسخ ابهامات خود را پیدا کنند.

منتشر شده در اخبار ازدواجاخبار طلاق

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *