رفتن به نوشته‌ها

آمار ازدواج، طلاق 1393

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از کاهش درصد ازدواج و افزایش طلاق در سال 93 نسبت به سال 92 خبر داد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمد تویسرکانی در نشست خبری امروز خود با اهالی رسانه گفت که در سال 93، 712 هزار و 875 ازدواج ثبت شده که این رقم نسبت به سال 92 شش درصد کاهش داشته است.

وی افزود: در سال 93، 163 هزار و 228 طلاق ثبت شده که این رقم نسبت به سال 92، 2/9 درصد افزایش داشته است.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پاسخ به سوالی درباره آزمون سردفتری در سال 94، گفت: یکی از اقداماتی که ما در سال 92 و 93 پیگیری کردیم بحث اصلاح ساختارها و دسترسی سریع‌تر به خدمات سازمان ثبت بود و به همین جهت بازنگری در تشکیلات سازمان ثبت و ایجاد ادارات املاک در شهرهای جدید پیگیری شد و خوشبختانه این طرح در سال 94 در دستور کار است.

تویسرکانی گفت: در رابطه با ایجاد دفاتر اسناد و ازدواج و طلاق نیز به همین وضعیت پیگیری خواهیم کرد. به موجب قانون به نسبت به هر پانزده هزار نفر جمعیت یک دفترخانه اسناد رسمی باید وجود داشته باشد. در حال حاضر یک هیات مشغول بررسی دقیق این موضوع هستند. وقتی نتیجه کار مشخص شد آن را اعلام خواهیم کرد.

تویسرکانی اظهار کرد: بیشترین ازدواج در مردان در رده سنی 25 تا 29 سال و در خانم‌ها در رده سنی 20 تا 24 سالگی بوده است. بیشترین طلاق‌ها نیز در آقایان مربوط به رده سنی 30 تا 34 سال و برای خانم‌ها مربوط به رده سنی 25 تا 29 سال بوده است.

وی درباره بیشترین ازدواج ثبت شده از لحاظ سطح تحصیلات گفت: 69 درصد از آقایانی که ازدواج کرده‌اند دیپلم و پایین‌تر از آن و 30 درصد آنها تحصیلات دانشگاهی داشته‌اند که این رقم درباره خانم‌ها به ترتیب 67 و 31 درصد بوده است.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین گفت که 69 درصد از افرادی که متارکه کرده‌اند دیپلم و پایین‌تر از آن و 14 درصد از این افراد تحصیلات دانشگاهی داشته‌اند.

تویسرکانی اظهار کرد: در سال 93، 215 مورد ازدواج موقت ثبت شده که این رقم نسبت به سال 92، 29 درصد کاهش داشته است.

وی گفت که بارزترین علل طلاق مربوط به دخالت خانواده‌ها، اعتیاد به مواد مخدر و مشروبات الکلی، ترک زندگی و عدم تحقق شروط ضمن عقد بوده است.

تویسرکانی در پاسخ به ایسنا درباره زمان تقریبی برگزاری آزمون سردفتری، گفت که احتمالا این آزمون در نیمه اول سال برگزار نخواهد شد.

وی گفت: در سال 93، 57 میلیون و 913 هزار و 481 خدمت به مردم در بخش‌های مختلف از جمله صدور اسناد مالکیت، اسناد ازدواج و طلاق، ثبت شرکت‌ها و موسسات، اختراعات، برندها و علائم تجاری و طرح‌های صنعتی انجام شده است.

منتشر شده در آمار و گزارشاخبار ازدواج

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *