رفتن به نوشته‌ها

چرا برای آموزش مهارتهای زندگی هزینه نمیکنیم ؟!!

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: استراتژی سازمان بهزیستی کشور در رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی، بازاریابی اجتماعی و همچنین حمایت طلبی است.

حبیب‌الله مسعودی فرید گفت: چرا مردم برای گوشی موبایل، ازدواج فرزندان، تهیه جهیزیه و برگزاری کلاس‌های آموزشی مختلف فرزندان خود هزینه می‌کنند، اما حاضر به پرداخت هزینه کلاس‌های آموزشی پیش از ازادواج فزندانشان نیستند در حالی که دولت برای خرید این اقلام نیز به مردم یارانه‌ای نمی‌دهد؟.

او در ادامه افزود: اگر بتوانیم در سازمان بهزیستی کشور با همکاری سایر نهادها مانند وزارت ورزش و جوانان، رسانه‌ها، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و… در مورد مفهوم بازاریابی اجتماعی کار کنیم و مردم به این باور برسند که همان قدر که تهیه جهیزیه برای ازدواج دخترانشان مهم است، مسائلی چون آموزش‌های پیش از ازدواج نیز مهم و تاثیرگذار است، می‌توان اقدامات اساسی را انجام داد.

مسعودی‌فرید ضمن بیان اینکه این موضوع کاملا در راستای صرفه‌جویی، بهره‌وری و صحبت‌های مقام معظم رهبری است، افزود: طلاق چقدر برای کشور و دولت عوارض دارد؟ اگر بتوانیم این مفهوم را در میان فرهنگ مردم جا بیندازیم می‌توانیم از عوارض آن جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: اگر با رویکرد بازاریابی اجتماعی جلو برویم می‌توانیم از بسیاری هزینه‌های اجتماعی و هم چنین هزینه‌هایی که آسیب‌های اجتماعی مختلف بر جامعه وارد می‌کند، جلوگیری کرده و یا کاهش دهیم.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ضمن بیان اینکه اگر بخواهیم حل و رسیدگی به تمام امور را دولتی ببینیم، جامعه هزینه‌های هنگفتی را متحمل می‌شود، گفت: در رویکرد بازاریابی اجتماعی دولت وظیفه همکاری و انجام رایزنی‌های متعدد و اصلاح محتواهای آموزشی و همچنین حمایت از قشر نیازمند (به عنوان اولین اقدام در راستای هدفمند کردن یارانه‌ها) را دارد.

مسعودی‌فرید همچنین ضمن بیان اینکه یکی از استراتژی‌های سازمان بهزیستی کشور حمایت طلبی است عنوان کرد: از تمام کسانی که می‌توانند در حل نقش آسیب‌های اجتماعی به ما کمک کنند، حمایت می‌کنیم زیرا این طرح، طرح ملی است.

وی در پایان گفت: در مفهوم بازاریابی اجتماعی خانواده‌ها باید به این باور برسند مسائلی چون آموزش‌های پیش از ازدواج به منظور کاهش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی جزو وظایف پدر و مادری آنها بوده و نباید در آن سهل‌انگاری کنند.

منتشر شده در اخبار بهداشت خانوادهاخبار زناناخبار مردان

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *