رفتن به نوشته‌ها

بهترین زمان بارداری زنان بین 20 تا 35 سال

یک متخصص زنان و زایمان بهترین سنین باروری زنان را بین 20 تا 35 سالگی عنوان کرد.

دکتر رضاوند در گفت‌وگو با ایسنا ، با بیان اینکه بارداری در سنین زیر 20 سال و بالای 35 سال پرخطر محسوب می‌شود‌ و می‌تواند مشکلاتی را برای مادر و نوزاد به همراه داشته باشد، افزود: عوارض بارداری در بارداری‌های خارج از سن مناسب بارداری، بیشتر است و می‌تواند رشد جنین را با مشکلاتی مواجه کند. این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بارداری زنان در سن کمتر از 20 سال و بالاتر از 35 سال به صلاح نیست، زیرا احتمال تولد فرزند نارس‌ (تولد بچه قبل ازپایان 9ماه بارداری) یا بچه کم وزن (بچه‌ای که وزن او در هنگام تولد کمتر از 2500 گرم باشد‌) در این نوع از بارداری‌ها زیاد است.

رضاوند با بیان اینکه در بارداری‌های مادران بالای 35 سال خطر تولد نوزاد با ناهنجاری‌های مختلف مغزی‌ یا جسمی زیاد است‌، گفت: بارداری برای این مادران می‌تواند هم از جهت تولد نوزاد ناسالم و هم از جهت خطراتی که متوجه مادر است، مشکل‌ساز باشد. این متخصص زنان و زایمان افزود: همچنین احتمال ابتلا به فشارخون و قندخون در مادران با سن بالا بیشتر است. رضاوند در ادامه با بیان اینکه برخی از بیماری‌ها می‌توانند بارداری را با مشکل مواجه کنند و بهتر است افراد قبل از بارداری از سلامتی خود مطمئن شوند، گفت: زنانی که تصمیم به بارداری دارند باید قبل از بارداری با مراجعه به پزشک نسبت به ارزیابی سلامت جسمی خود اقدام کرده و آزمایش‌ها و چکاپ‌های لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه تنظیم نبودن قندخون، اختلال در عملکرد کلیه‌ها، مشکلات هورمونی و … می‌تواند بارداری فرد را با مشکل مواجه کند، افزود: اگر خانمی تصمیم به بارداری دارد، لازم است قبل از حامله شدن به مراکز بهداشتی درمانی یا پزشک مراجعه کرده و مشاوره پیش از بارداری را دریافت کند و از همان ابتدای حاملگی، انجام مراقبت‌های مخصوص دوران بارداری را جدی بگیرد.

البته ذکر این نکته به جا است که سن باروری و بهداشت زایمان و باروری از 15تا 45 سال میباشد که این متخصص محترم تلاش نموده اند بهترینزمان بارداری را به زوجین تذکر دهند .

منتشر شده در اخبار بهداشت خانوادهاخبار زنان

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *