رفتن به نوشته‌ها

گرانترین طلاق در تاریخ بریتانیا

یک دادگاه در بریتانیا با صدور حکمی، گران‌ترین طلاق در تاریخ قضایی این کشور را ثبت کرد.

ایسنا نوشت: این دادگاه به «کریس هوهن» یک سرمایه‌گذار بریتانیایی دستور داد تا به همسر پیشین خود 337 میلیون پوند از سرمایه مشترکشان بپردازد.

«هوهن» شهروند 48 ساله بریتانیایی و «جامیی کوپر» همسر 49 ساله سابق آمریکایی وی پس از آنکه در تسویه حساب پس از طلاق به توافق نرسیدند، پرونده را تابستان گذشته به دادگاه ارجاع دادند. دادگاه هم حکم داد که 38 درصد سرمایه مشترک به همسر سابق هوهن پرداخته شود. سرمایه کل این زوج جمعاً حدود یک میلیارد پوند بریتانیایی است.

این زوج به عنوان یک زوج خیر و سخاوتمند شناخته می‌شدند که بخشی از در آمدهای خود را به کودکان کشورهای در حال توسعه اهدا می‌کردند.

آن‌ها 15 سال با هم زندگی کرده بودند. خانم کوپر در صدد است که علیه حکم دادگاه فرجام خواهی کند چون او خواهان نیمی از این سرمایه مشترک بود. «هوهن» آماده بود پیش از آنکه پرونده به دادگاه برود، یک چهارم سرمایه را به همسر سابق خود تقدیم کند اما او نپذیرفت و خواهان نصف سرمایه بود. دادگاه حکم داد که 38 درصد سرمایه به زن تعلق گیرد.

وکلای همسر سابق این سرمایه‌گذار در حال ارزیابی شکایت از این حکم دادگاه هستند. آن‌ها معتقدند که 337 میلیون پوند کم است.

«جنیفر روبرتس» قاضی این پرونده آقای «هوهن» را یک نابغه بازار مالی و مغز پشت سر این سرمایه معرفی کرد.

این سرمایه‌گذار در سال 2003 یک صندوق سرمایه‌گذاری به نام «صندوق سرمایه‌گذاری کودکان» پایه‌گذاری کرد که بخشی از درآمدهای آن را برای رسیدگی به کودکان کشورهای در حال توسعه و فقیر اهدا می‌کرد.

 

منتشر شده در اخبار خواندنی خانوادهاخبار طلاق

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *