رفتن به نوشته‌ها

ایجاد مراکز سلامت خانواده

وی افزود: افراد باید با فردی ازدواج کنند که بیشترین تناسب را با آنها داشته باشد تا تنش‌ها کاهش پیدا کند و در این زمینه نیازمند آموزش‌هایی هستیم.

رئیس سازمان روانشناسی کشور با اشاره به اینکه در طرح مطلع مهر در مرحله اول افرادی در حوزه روانشناسی، مسائل پزشکی و افرادی که با علوم دینی آگاهی دارند آموزش می‌بینند.

وی افزود: در این دوره‌ها که به صورت ویدیوکنفرانس برگزار خواهد شد نیازهای زناشویی که باعث اختلافات می‌شود مورد آموزش قرار می‌گیرد. در دوره اول توضیح مسئولان به صورت استانی بود اما در مرحله بعدی در سراسر کشور به صورت فراگیر به اجرا گذاشته می‌شود.

فروتن با اشاره به اجباری شدن بحث مشاوره هنگام طلاق توضیح داد: در هنگام طلاق زن و شوهر از هم به حس تنفر رسیدند و روی آنها به هم باز شده است و این مشاوره مشکل چندانی را حل نمی‌کند و باید این مشاوره به پیش از ایجاد مشکل بازگردد.

وی با بیان اینکه ازدواج حق دختر و پسر است اما آسیب‌های اجتماعی ناشی از طلاق را که به جامعه متحمل می‌شود، گفت: مشاوره قبل از ازدواج باید اجباری شود و مدیریت ساماندهی شده‌ای در این زمینه داشته باشیم.

رییس کلینیک سلامت خانواده درباره شباهت زن و مرد گفت: شواهد زن و مرد مثل شباهت ماهی و کبوتر است که تنها در زنده بودن آنها است. زن و مرد دو موجود جدا هستند که باید برای کاهش تنش‌ها نسبت به هم آگاهی پیدا کنند و این آگاهی در طرح مطلع مهر مورد بررسی است.

فروتن به راه‌اندازی مراکز سلامت خانواده اشاره کرد و اظهار داشت: متخصصین روانپزشکی، روانشناسی، زنان، افراد عالم و… باید در این مراکز حضور داشته باشند. این مراکز چند بعدی بوده و از این رو نیازمند همکاری‌های بین بخشی است و نمی‌توان به طور موردی بررسی شود.

سیدکاظم فروتن در نشست خبری مطلع مهر اظهار داشت: آمار طلاق سال به سال افزایش پیدا می‌کند و با توجه به بررسی‌های انجام شده مشکلات حوزه خانواده‌ها مانند سردی روابط، مانع افزایش موالید می‌شود.

وی ادامه داد: این مشکلات بیشتر به 5 سال اول زندگی بازمی‌گردد. اگر بر روی زوج‌های جوان در 5 سال اول سرمایه‌گذاری اجتماعی شود تا حد قابل توجهی این آمار کاهش پیدا می‌کند که مهمترین مسئله انتخاب همسر مناسب است.

رییس کلینیک سلامت خانواده با بیان اینکه انتخاب همسر مناسب لازم است اما کفایت نمی‌کند، توضیح داد: فرد باید بیش از انتخاب همسر مناسب خود را برای همسر مناسب بودن آماده کند چون خداوند هیچ زن و مردی را به صورت ایده‌آل خلق نکرده است.

منتشر شده در خواندنی هامشاوره خانواده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *