رفتن به نوشته‌ها

تاثیر پارازیت ها بر افزایش سقط جنین

صارمی خاطر نشان کرد :آمار بارداری های خارج از رحم در این مدت نیز از 9 مورد در سال 89 به 13 مورد در سال 90 و 16 مورد به سال 91 رسیده که آمارها بیانگر سیر صعودی این عارضه است.

وی اختلالات ژنتیکی، بالا بودن سن مادر (بالای 40 سال)، کم کاری تیروئید، دیابت، مصرف سیگار و الکل، برخی سموم محیطی، فیبروم و چسبندگی رحم و نیز اختلالات شکلی رحم را جزو عوامل موثر بر سقط عنوان کرد.

رئیس مرکز تحقیقات سلولی صارم ،استرس، آلودگی هوا و تغذیه نامناسب را به عنوان عوامل اصلی بارداری خارج از رحم در جوامع شهری عنوان کرد و گفت: به نظر می رسد، آنچه سبب افزایش ناگهانی بارداری های خارج از رحم طی مدت مورد مطالعه شده، تاثیر امواج پارازیت است.

وی ادامه داد: تشعشعات در اطراف محیط زندگی چه در قالب آلودگی های صوتی یا پارازیت ها می توانند، روی سیستم اعصاب سمپاتیک و پاراسمپاتیک بدن و به ویژه روی لوله های رحمی تاثیر منفی بر جای گذاشته، سبب حرکت های نامنظم دودی لوله ها برای انتقال جنین به داخل رحم شود.

رئیس مرکز تحقیقات سلولی صارم خاطر نشان کرد : رشد جنین در داخل لوله های رحمی – به جای رحم- سبب حاملگی خارج رحمی شده که در صورت تاخیر در مراجعه یا تشخیص دیر هنگام، خطر مرگ سریع را برای مادر به همراه دارد.

وی یادآور شد: با اینکه وزارت بهداشت در مورد تاثیر پارازیت ها بر سلامت انسان تاکنون گزارشی را منتشر نکرده است، اما متخصصان گروه های مختلف پزشکی همچنان در مورد آثار این امواج روی سلامت مردم هشدار می دهند. به عقیده آنان این امواج بر سلامت انسان و سلول های بدن تاثیر منفی به جای گذارده، سبب ابتلا به بیماری های مختلف با منشا ناشناخته می شوند. همچنین این تشعشع ها می توانند، موجب اختلال در سیستم ایمنی بدن شود.

صارمی از افزایش آمار ناباروری در کشور به ویژه در میان مردان به عنوان یکی از پیامدهای امواج الکترومغناطیسی نام برد و گفت: این امواج سلول های جنسی مردان را تحت تاثیر قرار می دهد و نقص سلول های جنسی و ناباروری را در مردان به دنبال دارد. همچنین این امواج بر کیفیت تخمک و اسپرم نیز آثار منفی بر جای می گذارد.

وی ادامه داد: امواج الکترومغناطیسی که مردم آن را حس نمی کنند، عوارض متعددی روی آنان داشته، سبب سردرد، بی حوصلگی، عصبانیت، بی قراری و افسردگی می شود. از سوی دیگر این امواج با اثر گذاشتن روی سلول های DNA انسان در روند تکثیر سلولی اختلال ایجاد کرده که در نسل های بعد شاهد پیامدهای منفی آن خواهیم بود.

رئیس مرکز تحقیقات سلولی صارم از افزایش سقط جنین و بارداری خارج از رحم در دو سال اخیر خبر داد و گفت: بر اساس آمار مراجعان به بیمارستان فوق تخصصی صارم، طی دو سال اخیر، آمار سقط جنین غیر عمدی3.5 درصد و آمار بارداری خارج رحم حدود 2درصد افزایش یافته است .

به گزارش ایرنا دکتر ابوطالب صارمی با اعلام این خبر افزود :به نظر می رسد با توجه به افزایش پارازیت ها و امواج الکترومغناطیسی در محیط اطراف، شاهد افزایش این آمار بوده ایم.

وی ادامه داد: در حالی، میزان سقط غیر عمدی جنین در فروردین تا مرداد سال 89 در این مرکز درمانی 38 مورد گزارش شده که در مدت مشابه سال 90 این آمار به 67 مورد و در سال 91 به 114 مورد افزایش یافته است.

منتشر شده در مقالات

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *