رفتن به نوشته‌ها

كاهش سن متقاضيان جراحي زيبايي بيني به 14 در پسران و 15 سال در دختران

وي در ادامه عنوان كرد: افرادي كه بيني‌هايشان را عمل مي‌كنند به چند گروه تقسيم مي‌شوند، عده‌اي هستند كه بيني‌هايشان شكل واقعا نامتعادلي دارند و يا داراي مشكلات تنفسي هستند كه اين دسته از جراحي‌هاي زيبايي بيني قابل توجيه و دفاع است. عده‌اي ديگر هم به دليل چشم و هم‌چشمي‌هاي موجود در جامعه به اين اقدام دست مي‌زنند، حتي در مواردي ديده شده است كه فرد عمل زيبايي انجام نداده ولي بر روي بيني خود چسب بيني چسبانده است.

تبريزي در پايان تصريح كرد: جامعه و بازتاب‌هاي اجتماعي نسبت به مسايل روان‌شناختي فردي بر روي تصميم‌گيري فرد تاثير بيشتري دارد و دليل اثبات اين موضع تفاوت در آمارهاي جراحي زيبايي در كشورهاي مختلف است

يك متخصص روان‌شناسي و مشاوره عامل اصلي گرايش طيف گسترده‌اي از افراد به جراحي‌هاي زيبايي را بافت اجتماعي به معناي جامعه خود آيينه‌سان، ميزان خودآگاهي فردي، تكامل هويت و شبكه‌هاي تبليغاتي دانست.

مصطفي تبريزي در گفت‌وگو با ايسنا گفت: هرچند سن مناسب براي عمل جراحي زيبايي بيني در بين پسران 18 و براي دختران 17 سال است، با اين وجود امروزه شاهد كاهش سن متقاضيان به 14 و 15 سال هستيم و اين موضوع نشان دهنده اين است كه فرد به انجام عملي تصميم مي‌گيرد كه هنوز آگاهي و شناخت كافي از اين موضوع و پيامدهاي ناشي از آن ندارد.

منتشر شده در اخباراخبار کودکان و جوانان

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *