رفتن به نوشته‌ها

اکسيري که عشق نام دارد

وي در جديدترين مقاله خود نوشت كه عشق در همان منطقه از مغز كه بسياري از مخدرها اثر مي‌گذارند با ايجاد ماده شيميايي مغزي آرامش بخش و لذت دهنده موسوم به «دوپامين»، تاثير مي كند. اين سيستم شناخته شده پاداش دهنده در مغز، هم چنين در كنترل درد نقش حياتي دارد. شرح اين آزمايشات در مجله پزشكي «پلوس وان» به چاپ رسيده است و مي تواند از اين جهت کارگشا باشد که براي شادي و آرامش و بهبود کيفيت زندگي گزينه هايي به جز راه هاي پرخطر را رو در روي جوان هاي پرخطر قرار مي دهد. عاشق شدن و معجزه عشق مي تواند دردها را تسکين دهد، کاستي‌ها را جبران کند و احساس آرامش دائمي را به همراه داشته باشد. البته مادامي که عاشقانه زندگي کنيد.

محققان دريافته اند تاثير احساسات عاشقانه و دوست داشتن روي مغز، درست شبيه به تاثير داروهايي مثل كوكائين و يا داروهاي قوي تسكين دهنده درد است.
روانپزشكان تاكيد كرده اند که دليل اين كه مردم به كوكائين روي مي آورند اين است كه با فعال كردن منطقه خاصي در مغز انسان، احساس موقتي لذت ايجاد مي كند در حالي كه وقتي فردي احساس عميق دوست داشتن را تجربه كند همين منطقه از مغز با ايجاد احساسي خوشايند، فعال مي شود.به گزارش سايت پزشكي وب مد هلت، آرتور آرون پروفسور روانشناسي در دانشگاه ايالتي نيويورك، سه دهه روي تاثير عشق روي عملكرد مغز آزمايش كرده است.

منتشر شده در مقالات

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *