رفتن به نوشته‌ها

تلفن همراه عامل مشکلات رفتاري نوزادان

بر اساس گزارش‌ها، امواج پخش شده از تلفن همراه از نوع امواج راديويي قوي هستند که براي بدن انسان مضر است و باعث سرطان و بيماري‌هاي مغزي مي‌شود. امواج گوشي تلفن همراه از همه بيشتر سلامت انسان را به خطر مي‌اندازد زيرا گوشي تلفن همراه با بدن انسان در تماس است.
اين امواج همچنين دستگاه ايمني را ضعيف کرده و با اثري که بر قلب به جا مي‌گذارد؛ باعث افزايش فشار خون مي‌شود. ايجاد سرطان به ويژه سرطان مغز از مهمترين اثرات امواج منتشر شده از تلفن همراه است و همچنين انواع گوناگوني از سرطان مانند سرطان حلق، سينه، مري در افرادي که در برابر پرتو اين امواج قرار گرفته اند.

محققان آمريکايي هشدار دادند که استفاده مادران باردار از تلفن همراه چه بسا نوزادان آنها را در آينده با خطر مشکلات رفتاري روبرو کند. محققان دانشگاه يال آمريکا دريافتند قرار گرفتن در معرض تشعشعات تلفن همراه در جريان بارداري بر رشد مغزي نوزاد تاثير مي‌گذارد و چه بسا موجب بروز مشکلات رفتاري از جمله بيش فعالي، نگراني و ضعف حافظه در آنها مي‌شود.محققان بعد از تحقيقات خود بر روي موشها دريافتند که تلفن‌هاي همراه بر جنين در رحم مادر تاثير منفي مي‌گذارد اما برخي محققان انگليسي اين تحقيقات را رد کرده و آن را «نگران کننده وتوجيه ناپذير» خواندند.

اين محققان انگليسي گفتند که جنين موش‌ها شايد در معرض دوز بسيار بالاتري از تشعشعات نسبت به جنين انسان قرار گرفته‌اند. آنها افزودند: تمام بدن موش در معرض تشعشعات قرار مي‌گيرد در حالي که زنان باردار تلفن همراه خود را با فاصله دست کم يک متر از رحم حمل مي‌کنند.


 

""

 

منتشر شده در اخبار کودکان و جوانانمقالات

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *