رفتن به نوشته‌ها

69درصد زنان در معرض بدرفتاري هستند

 همچنين بيشترين آزار و اذيت همسران در ميان مردان تحصيلکرده از نوع آزار عاطفي صورت مي‌گيرد به همين نسبت زناني که مورد آزار و اذيت همسران خود قرار مي‌گيرند از نقطه نظر سلامت عمومي در مقايسه با زناني که هيچ‌گاه اين نوع خشونت‌ها را تجربه نکرده‌اند، وضعيت بسيار نامطلوب روحي و رواني دارند. يک تحقيق ديگر که در سال 83 در کشورمان انجام شد نشان مي‌داد که ميزان اعمال بدرفتاري نسبت به زنان 3/66‌درصد است و اين آمار در جامعه آماري دانشجويان 55 درصد بوده است.انواع خشونت‌هاي خانگي به آزارهاي جسمي، جنسي و عاطفي تقسيم‌بندي مي‌شوند.

اما چون خشونت عاطفي موردي است که تشخيص آن بسيار دشوار است و فرد اغلب با تحمل الفاظ توهين‌آميز و تحقيرگونه طرف مقابل خود خشونت واقع شده را بروز نمي‌دهد، تعيين دقيق ميزان بروز اين نوع خشونت تقريبا ممکن نيست.بد نيست بدانيد که زنان همواره 7 تا 14 برابر بيشتر از مردان مورد اذيت و آزار همسران خود قرار مي‌گيرند و اکثر زنان در طول زندگي خود حداقل 2 نوع خشونت خانگي را تجربه مي‌کنند.

خشونت خانگي و رفتارهاي آزار دهنده لحاظ روحي، جسمي و… از آن مشکلات پنهاني است که حتي با تحقيق و آمارگيري هم نمي‌توان به رقم درست آنها دست پيدا کرد. اما بررسي‌هاي انجام شده در سال 85 نشان مي‌دهد که 69 درصد زنان، بدرفتاري‌هاي جسمي و عاطفي همسران خود را تجربه کرده‌اند. طبق اين تحقيق مردان بيکار بيش از ديگر مردان، همسران خود را مورد آزار و اذيت جسمي و جنسي قرار مي‌دهند.

منتشر شده در اخبارحقوق زنان

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *