رفتن به نوشته‌ها

هر ۴ ازدواج در تهران؛ یک طلاق

 

رئیس سازمان ثبت احوال نرخ ازدواج را ۱۲٫۱ در هزار و نرخ طلاق را ۱٫۹ در هزار اعلام کرده‌ است که بر این اساس از هر ۳۶٫ ۶ ازدواج یک مورد به طلاق منجر می‌شود.

بر اساس جدیدترین اعلام سازمان ثبت احوال در مرداد ماه ۱۲ هزار و ۵۳۹ مورد طلاق در کل کشور ثبت شده، در همین زمان ۷۳ هزار و ۲۴۴ مورد ازدواج در کل کشور ثبت شده‌است.

بنا به این آمار نسبت طلاق به ازدواج در کل کشور در مردادماه ۱۱٫ ۱۷ درصد است. این نسبت نشان می‌دهد که در مرداد ماه از هر ۵ ازدواج یک مورد به طلاق منجر می‌شود.

نسبت آمار طلاق به ازدواج در استان تهران عدد ۷٫ ۲۶ را نشان می‌دهد و از این آمار می‌توان جمع‌بندی کرد که از بین حدود هر چهار ازدواج، یک مورد به طلاق منجر می شود.

نسبت طلاق به ازدواج در استان قم ۹٫ ۱۳ درصد است که نشان می‌دهد از هر ۷ ازدواج یک مورد به طلاق منجر می‌شود. این نسبت در استان خراسان رضوی ۶٫ ۱۹ را نشان می‌دهد که بر این اساس می‌توان گفت از هر ۵ ازدواج یک مورد به طلاق منجر می‌شود.

این آمار در حالی ارائه می‌شود که جمعیت افراد در سن ازدواج یعنی جمعیت زیر ۲۴ سال، ۳۵٫۴ میلیون نفر، جمعیت ۲۴ تا ۳۰ سال ۱۰ میلیون نفر است.

کمترین آمار ازدواج در سمنان با ۴۹۸ مورد و بیشترین آمار ازدواج در تهران با ۹ هزار و ۶۲۴ مورد ثبت شده‌است.

پس از تهران استان‌های خوزستان، فارس در مردادماه بیشترین آمار ازدواج را داشته‌اند.

این آمارها در حالی استخراج می‌شود که سازمان ثبت احوال به دلیل امنیتی دانستن موضوع آمارهای طلاق و ازدواج، آمارهای مشخصی در این زمینه ارائه نمی‌کند. این درصدها و نسبت‌ها بر اساس آمار خام رویدادهای حیاتی در سایت سازمان ثبت احوال محاسبه شده‌است.

 

 رئیس سازمان ثبت احوال نرخ ازدواج را 12.1 در هزار و نرخ طلاق را 1.9 در هزار اعلام کرده‌ است که بر این اساس از هر 36. 6 ازدواج یک مورد به طلاق منجر می‌شود….

بر اساس آمار ازدواج و طلاق ثبت شده در مردادماه، در کل کشور از هر ۶ ازدواج یک مورد به طلاق منجر می‌شود. اما در تهران از هر چهار ازدواج یک مورد به طلاق منجر می‌شود.

بر اساس آمار اعلام شده، نسبت طلاق به ازدواج در کشور، ۷٫ ۱۵ درصد است. بر اساس این نسبت از بین بیش از ۶ ازدواج، یک مورد به طلاق منجر می‌شود.

از سوی دیگر جمع‌بندی آمارهای طلاق نشان می‌دهد که در مردادماه ۱۲ هزار و ۵۳۹ مورد طلاق در کل کشور ثبت شده که بیشترین مورد طلاق نیز در استان تهران واقع شده‌است. پس از تهران با ۲ هزار و ۵۷۸ مورد طلاق، خراسان رضوی با یک‌هزار و ۳۸۱ مورد رکورددار دومین مقام ثبت طلاق در کشور است…..

 

منتشر شده در آمار و گزارشاخباراخبار طلاق

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *