رفتن به نوشته‌ها

طلاق در زوج‌های دارای اعتقادات مذهبی 19 کمتر از افراد غیرمذهبی

 

صابری اظهار داشت: طبق آخرین آمارها، شمار ازدواج‌های ثبت شده در سال 86، 841 هزار و 110 مورد بود که در 10 سال گذشته 5.75 درصد رشد داشته است.

این روانپزشک ادامه داد: همچنین شمار طلاق‌های ثبت شده در همان سال، 99 هزار و 852 مورد بود که این رقم نیز حکایت از رشد 5.1 درصدی در 10 سال گذشته دارد.

صابری با بیان اینکه بر اساس آمارها نسبت طلاق به ازدواج در کشور در حال افزایش است، گفت: رشد طلاق تا سال 79، سیری آرام و ثابت داشت اما از سال 80، با سیر چشمگیر مواجه شده به طوری که میزان طلاق از 9.4 درصد در سال 80، به 11.2 درصد در 9 ماهه نخست سال 86 رسیده است.

مدیر بخش روانپزشکی سازمان پزشکی قانونی با یادآوری اینکه در دادخواست‌ها، عدم تفاهم و ناسازگاری میان زوجین مطرح می‌شود، افزود: از منظر روان‌پزشکی، عدم سازگاری، یک اختلال محسوب می‌شود و فرد باید معالجه شود و نمی‌تواند دلیلی برای طلاق باشد.

صابری مهمترین دلایل طلاق را بیکاری، فقر، مهاجرت، نداشتن اعتماد به یکدیگر، مهاجرت، ازدواج‌های اجباری، نداشتن شناخت کافی زن و مرد از یکدیگر و نارضایتی‌های جنسی بیان کرد.

این روان‌پزشک با بیان اینکه 50 تا 60 درصد طلاق‌ها به دلیل مشکلات و اختلالات جنسی است، افزود: این در حالی است که برای حل این معضل بزرگ اجتماعی، هیچ برنامه و نهاد متولی وجود ندارد.

ایرنا : مدیر بخش روان پزشکی سازمان پزشکی قانونی گفت: بر اساس نتایج یک پژوهش، میزان احتمال طلاق در زوج‌های دارای اعتقادات مذهبی 19 کمتر از افراد غیرمذهبی است.

مهدی صابری افزود: بر اساس این پژوهش، نسبت احتمال طلاق در زوج هایی که اعتقادات مذهبی دارند با زوج هایی که اعتقادات مذهبی ندارند، 18 به 47 درصد است.

وی در ادامه به میزان ازدواج و طلاق در کشور اشاره کرد و افزود: بر اساس آمارها، نسبت طلاق به ازدواج در ایران در حال افزایش است و 85 درصد طلاق‌های کشور به صورت توافقی میان زوجین صورت می‌گیرد.

منتشر شده در اخباراخبار طلاقخواندنی ها

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *