رفتن به نوشته‌ها

داروهای سقط جنین خیابان ناصرخسرو و افزایش مرگ زنان جوان باردار

یک گزارشگر نیز در این باره نوشته است: «انواع داروهای سقط جنین جزء پرطرفدارترین داروهای قاچاق در بازار ناصر خسرو هستند که این داروها در سه نوع اروپایی، هندی و پاکستانی در این بازار به فروش می‌رسند.
یک فروشنده این نوع داروها می‌گوید که روزانه بین حدود ده مشتری برای این نوع داروها دارد که برخی از آنها از شهرستان‌های مختلف کشور به وی مراجعه می‌کنند.»
نیروهای انتظامی تهران نیز اعتراف کرده اند همه روشهای ممکن برای پاکسازی منطقه از فروشندگان دارو، بویژه داروهای سقط جنین را بکار گرفته اند اما نتیجه بخش نبوده است.

ناصرخسرو یکی از خیابان های قدیمی تهران است که از نخستین سال های جنگ و همزمان با آغاز تحریم های همه جانبه علیه ایران، به تدریج به پاتوق فروشندگان داروهای نایاب تبدیل شد؛ کوچه پس کوچه هایی تنگ که هر گوشه آن پر بود از فروشندگان این بازار سیاه.

البته این روزها تنوع داروهایی که دارو فروشان در خفا می فروشند بیشتر شده و اکنون داروهایی همچون یزوپرستول و پروستادین برای سقط جنین و پلاویکس برای عمل قلب باز در سبد دارویی دلالان ناصر خسرو قرار گرفته و به اشکال مختلف درمعرض فروش قرار گرفته است.

مسئولان وزرات بهداشت از اساس منکر وجود چنین داروخانه ای بوده معتقدند ناصرخسرو خیابانی پاک و آرام است. اما شاهدان عینی می گویند مسئولان وزارت بهداشت کافی ست در طول این خیابان راه بروند تا از هرجای آن صدای فروش انواع دارو بویژه آمپول های سقط جنین را بشنوند.

یک پزشک زنان در باره علت مرگ و میر زنان جوان باردار که براثر استفاده از آمپول سقط جنین مرده اند می گوید: «آمپول های سقط جنین فقط با کنترل پزشکان می تواند در هفته های نخست بارداری به صورت عضلانی تزریق شود که در این صورت عوارض کمتری دارد اما اگر این آمپول ها در ماه های غیرمجاز آن به کار برده شود احتمال پاره شدن رحم افزایش می یابد. با مصرف این آمپول ها بدون اجازه پزشک، احتمال بروز بیماری های قلبی، عروقی، تنفسی و همچنین اسهال و استفراغ شدید در مادران بسیار زیاد می شود.»
به گفته کارشناسان بیشترین مشتریان مصرف آمپول های سقط جنین را زنان طیف سنی شانزده سال بیست و پنج سال شامل می شوند.

خبرگزاریهای ایران گزارش کرده اند شمار مرگ و میر ناشی از مصرف داروهای تقلبی سقط جنین در ایران افزایش یافته و قربانیان آن بیشتر زنان جوانی هستند که ناخواسته باردار شده اند اما براساس قانون حق سقط جنین را ندارند.

یک پزشک متخصص زنان که افزایش آمار زنان قربانی مصرف داروهای سقط جنین را بررسی کرده می گوید: بیشتر قربانیان مصرف کنندگان داروهای سقط جنین از خیابان ناصرخسرو هستند.

این پزشک افزوده است: «باوجود آگاهی زنان جوان از مرگ زا بودن داروهای خیابان ناصرخسرو، با این همه به خودشان که می رسد، همان راهی را می روند که دیگر قربانیان رفته اند.»……

منتشر شده در اخباراخبار حوادثاخبار زنان

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *