رفتن به نوشته‌ها

افزايش ايدز در بين زنان كشور

وي با بيان اينكه 97 درصد از موارد جديد HIV مربوط به كشورهاي با درآمد كم يا متوسط است، افزود: روزانه هزار نفر جوان زير 15 سال در دنيا به HIV مبتلا مي‌شوند. در مجموع روزانه شش هزار نفر در دنيا به اين بيماري مبتلا مي‌شوند كه 51 درصد آنها را زنان تشكيل مي‌دهند و 41 درصد آنها در سنين 15 تا 24 سال قرار دارند. اين امر در دنيا هشدار بزرگي است.

مصداقي نيا افزود: به علت مراقبت‌هاي زياد و سرمايه گذاري‌هايي كه در زمينه HIV ايدز در دنيا صورت گرفته است مرگ و مير ناشي از اين بيماري كاهش يافته همچنين ممكن است در آينده تعداد كودكاني كه به دليل اين بيماري والدين خود را از دست داده و يتيم شده‌اند افزايش يابد و اين مسئله به عنوان يكي از مسائل اجتماعي كشورها در آينده مطرح شود.

معاون بهداشتي وزير بهداشت با اشاره به وضعيت ايدز در منطقه امرو گفت: هرچند اطلاعات درستي در اين زمينه ازمنطقه در دست نيست اما بر اساس آمار موجود، 460 هزار نفر در منطقه امرو به HIV مبتلا هستند. ايران نيز در اين منطقه قرار دارد اما در كشور ما اطلاعات مناسبي از اين بيماري وجود دارد. در مجموع منطقه امرو در مقايسه با كل جهان مي‌تواند مشكلات بيشتري در مورد اين بيماري داشته باشد. هرچند كه وضعيت ايران در مقايسه با كل جهان وضعيت بدي نيست.

وي افزود: در ايران وجود حدود 80 هزار نفر مبتلا به HIV تخمين زده مي‌شود كه بيش از 20 هزار نفر آنها شناسايي شده‌اند. در برهه‌اي از زمان HIV ميان زندانيان و معتادان كشور شيوع يافته بود كه خوشبختانه با اقدامات انجام شده و همكاري ساير دستگاه‌ها اين موضوع كنترل شد. در حال حاضر وضعيت HIV‌ در ايران به صورت همگاني و اپيدمي نيست و هنوز در ميان جمعيت خاصي با اين موضوع روبرو هستيم. خوشبختانه آمار مبتلايان به HIV در زندانها رو به كاهش است اما متاسفانه بيماري ايدز در ميان زنان كشور رو به افزايش است. اين امر مقداري نگراني ايجاد كرده است. هرچند كه از چند سال گذشته تعداد مبتلايان به HIV ‌در كشور رو به كاهش بوده است.

معاون بهداشت وزير بهداشت نسبت به افزايش بروز موارد HIV در زنان كشور هشدار داد و گفت: بايد مراقبت و كنترل‌هاي لازم در اين زمينه صورت گيرد تا شاهد توسعه HIV ميان زنان كشور نباشيم.

مصداقي نيا گفت: مسئله كنترل بيماريها به ويژه HIV موضوعي نيست كه وزارت بهداشت به تنهايي قادر به انجام آن باشد. لازم است تمام دستگاه‌هاي مربوطه همكاري‌هاي لازم را در اين زمينه داشته باشند. همچنين وزارت بهداشت برنامه استراتژيك مقابله با ايدز را تنظيم كرده است كه براي اجراي مواد آن به همكاري سازمان هاي مختلف كشور نياز است.

یک فرد دولتی نسبت به افزايش موارد ايدز (HIV) در ميان زنان كشور هشدار داد و گفت: روزانه هزار نفر جوان زير 15 سال در دنيا به HIV مبتلا مي‌شوند.

به گزارش ايسنا، دكتر عليرضا مصداقي نيا در آستانه روز جهاني ايدز گفت: 33.3 ميليون نفر در دنيا با HIV ايدز زندگي مي‌كنند و به دليل رشد چشمگير درمان‌ها ممكن است روز به روز به مبتلايان اين بيماري اضافه شود و تعداد مرگ و مير آن كاسته شود.

به گفته مصداقي نيا، سالانه 2.6 ميليون نفر از افراد تازه وارد به مجموعه مبتلايان به HIV اضافه مي‌شوند و 1.8 ميليون نفر در دنيا به دليل اين بيماري جان خود را از دست مي‌دهند. وضعيت ايران از نظر ابتلا به HIV نسبت به وضعيت كل دنيا بد نيست.

منتشر شده در آمار و گزارشاخبار

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *