رفتن به نوشته‌ها

طلاق عاطفی 50 درصد زوج‌های ایرانی

این استاد دانشگاه به نقل از یكی از اعضای هیئت علمی دانشگاه الزهرا (س) گفت: طلاق عاطفی دو برابر طلاق جامعه است و 50 درصد زوج‌ها دچار طلاق عاطفی می‌شوند و این یعنی آنكه مهریه، مهر و محبت نیاورده است.

كردی از جوانان و زوج‌های جوان درخواست كرد تا به ازدواج، عقلانی فكر كنند و نه عاطفی، مهربان، مهرورز و مهریار باشند و به جای مهر و محبت كلیشه‌ای به شاخص‌های درونی و به مهر برخاسته از معنویت فرد توجه كنند.

این مشاور خانواده در پاسخ به سؤال جوانی كه پرسید چگونه اعتماد والدین را نسبت به خود جلب كنیم، گفت: اگر می‌خواهید پدر و مادر به شما اعتماد داشته باشند، حرف‌های ناسالم نزنید.

رئیس مركز مطالعات خانواده ایران عنوان داشت: حرف‌های ناسالم را گوش ندهید، در مسئولیت ‌های خانه مشاركت داشته باشید و پنهان‌كاری نكنید.

50 درصد زوج‌های ایرانی دچار طلاق عاطفی می‌شوند.

در این مراسم‌ عبدالرضا كردی، رئیس مركز مطالعات خانواده ایران به بررسی وضعیت مهریه در جامعه ایرانی پرداخت و به پرسش‌های حاضران پاسخ گفت.

وی با بیان اینكه مهریه زیاد، بدعتی است كه در كشور ما ساخته شده از آن به عنوان آسیب در بحث ازدواج جوانان یاد كرد كه هم‌اكنون بیش از 36‌ هزار نفر از جوانان به خاطر آن در زندان به سر می‌برند.

منتشر شده در اخباراخبار طلاق

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *