رفتن به نوشته‌ها

به زودي آموزش آداب زناشویی به دانش آموزان

وی افزود: اما نگاه ما در برنامه درس ملی فراتر از این مباحث است و قصد داریم نحوه زندگی کردن براساس سبک و اسلوب زندگی ایرانی را به دانش آموزان آموزش دهیم که خواسته های یونیسف نیز در آن گنجانده می شود.

وی با بیان اینکه سلامت جسمانی و روحی توامان با هم در این کتاب لحاظ می شود گفت: شیوه زندگی و آداب زناشویی، یادگیری حرفه های اولیه همچون برق کاری و تعمیر لوازم در منزل برای مردان، آشنایی با نظامهای اداری، آداب معاشرت ازدواج و…در این کتاب آمده است.

محمدیان افزود: همچنین مهارت سخن گفتن با دیگران، مهارت شنیدن، دوستی کردن با دیگران، مهارت درس خواندن، نحوه شغل پیدا کردن نیز بخشی از نیازهای نوجوانان و جوانان امروزی برای حضور در جامعه است که در این کتاب لحاظ خواهد شد.

 تدوین کتاب مهارتهای زندگی به شیوه ایرانی همسو با اجرای برنامه درس ملی: در این کتاب نکات فراوانی همچون نحوه ازدواج و آداب زناشویی به دانش آموزان ارائه می شود.

دکتر بهرام محمدیان در گفتگو با مهر در پاسخ به اینکه ” چرا با وجود نیاز جدی دانش آموزان به آموزش مهارتهای زندگی و تاکید مسئولان آموزش و پرورش در سالهای گذشته نسبت به این موضوع همچنان کتابی در این خصوص تالیف نشده است؟” گفت: آنچه که هم اکنون به عنوان مهارت زندگی معروف شده همان نکاتی است که سازمان جهانی یونیسف پیش بینی کرده است و شامل مهارت “نه گفتن کودکان و نوجوانان، آشنایی با مخاطره هایی مثل اعتیاد، ایدز، آشنایی با سازمانهای بین المللی و …است که در سالهای قبل به صورت ملایم و با توجه به ملاحظات فرهنگی در کتابهای درسی یا به صورت جزوه لحاظ شده است.

منتشر شده در اخبار

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *