رفتن به نوشته‌ها

دستور العمل جديد سازمان‎‌‌ملی‌ جوانان برای مجردها و خانواده ها

مدیر کل امور تربیتی سازمان ملی جوانان با اشاره به اینکه در دوران پیغمبر(ص) و حضرت علی (ع) هم مشکلات اقتصادی وجود داشت و این مشکلات مربوط به دوران حاضر نیست گفت: «آیا جوانان باید پشت این مشکلات اقتصادی مجرد بمانند یا اینکه ازدوج کنند ولی تحت پوشش خانواده ها باشند. چه اشکالی دارد که دختر و پسر عقد کرده و خانواده ها هزینه های آنها را بپردازند.»

وی اظهار داشت، جوانی که تا قبل از ازدواج از پدر خود پول دریافت می کرد بعد از ازدواج خانواده و جامعه زشت می داند که پدرش هزینه های زندگی او را بدهد ولی باید برای رفع این موضوع فرهنگ سازی شود. چرا باید زمانی که صیغه عقد جاری می شود جوان خجالت بکشد که هزینه زندگی اش را از پدر خود دریافت کند.

صدری تاکید کرد: «یکی از راه حلهای مستقل شدن بخشی از جوانان این است که تحت حمایت زندگی خود را آغاز کنند. اگر چه ما رد نمی کنیم که طولانی شدن زمان عقد به زندگی جوانان ضربه می زند ولی برای افرادی که حمایت از تشکیل خانواده های نیمه مستقل را نقد می کنند باید پرسید راه حل بهتر چیست؟»

مدیر کل امور تربیتی سازمان ملی جوانان با بیان اینکه راه حل تجرد 12 میلیون جوان در کشور ترویج تشکیل خانواده های نیمه مستقل است گفت، از اساتید و کارشناسانی که ترویج خانواده های نیمه مستقل را نقد می کنند باید سئول کرد که راه حل آنها برای ازدواج این تعداد جوان چیست.

به گزارش مهر سید مهدی صدر ادامه داد: «خانواده نیمه مستقل در واقع به فاصله بین دوران عقد و زندگی مستقل زوجها گفته می شود که در حال حاضر نیز در کشور وجود دارد و مقاومت برخی کارشناسان با تشکیل این خانواده ها، مقاومت در برابر رویه موجود است.»

وی تصریح کرد، برای حل مشکل ازدواج جوانان یا باید به جوانان بگوییم تا زمان حل مشکل اشتغال و مسکن ازدواج نکنند و یا اینکه ازدواج کنند و ماهها و سالهای اولیه زندگی خود را تحت حمایتهای خانواده سپری کنند که ما روش دوم را انتخاب کرده ایم.

منتشر شده در آمار و گزارشاخبار خواندنی خانواده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *