رفتن به نوشته‌ها

طلاق و دوستی پيش از ازدواج

علاوه بر این،همسرانی که قبل از ازدواج مدتی را به صورت دو دوست با هم سپری کرده اند،میزان رضایت کمتری از زندگی خود گزارش کرده اند.از نظر این پژوهشگران افرادی که بدون هیچ تعهد مشخصی مدتی را با هم سپری می کنند،ناخودآگاه به سمت ازدواج سوق داده می شوند،بدون اینکه واقعاً در این زمینه به توافق مشخصی رسیده باشند.

اینکه همسران قبل از شروع رابطه دوستی در مورد ازدواج و زندگی آینده شان با هم صحبت کنند،بسیار هوشمندانه است.چرا که اگر به هر دلیلی به توافق نرسند خیلی راحت تر از زمانی که مدتی را با هم دوست باشند،می توانند به رابطه پایان دهند.

در سال های اخیر آداب و رسوم ازدواج در کشور ما دچار تغییر و تحولات زیادی شده است.یکی از این تغییرات،دوستی های قبل از ازدواج است.در این دوستی ها،دو نفر مدتی را بدون اینکه حرفی از ازدواج یا حتی نامزدی در میان باشد، به صورت دو دوست با هم سپری می کنند.اغلب هدف از این دوستی ها اینست که ابتدا دو طرف به شناخت کاملی از یکدیگر رسیده و سپس در مورد مسائل جدی تری مثل ازدواج صحبت کنند.

اخیراً پژوهشگران  دانشگاهی در دنور با انجام مطالعه ای،به این نتیجه رسیده اند که احتمال طلاق در همسرانی که قبل از ازدواج مدتی را با یکدیگر سپری کرده اند،بیشتر از همسرانی است که برقراری رابطه بیشتر با یکدیگر را به بعد از ازدواج و یا قطعی شدن نامزدی موکول کرده اند……

منتشر شده در اخبار طلاقسایرمقالات

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *