رفتن به نوشته‌ها

زنان بیش از مردان از فن‌آوری بهره می‌برند

این گزارش با عنوان “فواید اطلاعات: IT می‌تواند شما را شادتر کند”، برمبنای تحلیل بررسی ارزش‌های جهانی و دربردارنده پاسخ‌های بیش از 35 هزار نفر در سراسر جهان است.

طبق نتیجه‌گیری این بررسی، زنان افراد دارای درآمدهای پایین‌تر و دارای تحصیلات کم‌تر، بیش‌ترین بهره را از دسترسی و استفاده از IT می‌برند و هم‌چنین زنان در کشورهای در حال توسعه حتا از آن دسته از کسانی که در کشورهای توسعه‌یافته زندگی می‌کنند، سود بیش‌تری می‌برند.

دلیل این که زنان سود بیش‌تری می‌برند هم به نقش مرکزی آنان در زندگی خانوادگی نسبت داده شده است؛ فن‌آوری انجام مسوولیت‌های مختلف را برای زنان ساده‌تر کرده است.

بر اساس بررسی جهانی موسسه بریتیش کامپیوتر سوسایتی، فن‌آوری مردم را شاد می‌کند و زنان حتا بیش‌تر از مردان از آن سود می‌برند.

 به گزارش ایسنا، به گفته مایکل ویل موت، دانشمند اجتماعی و نویسنده این بررسی، افراد با دسترسی به فن‌آوری اطلاعات حتی هنگامی که درآمد درنظر گرفته شود، بیش‌تر از زندگی راضی هستند.

 این بررسی نشان داده که فن‌آوری اطلاعات با افزایش حس آزادی و کنترل که تاثیر مثبتی در رفاه یا شادی دارد، نقش قدرت بخشی در زندگی افراد ایفا می‌کند.

منتشر شده در اخبار زنانخواندنی ها

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *