رفتن به نوشته‌ها

دختر 12 ساله از شوهر 80 ساله‌ جدا شد

اين وكيل در ادامه خاطر‌نشان كرد: من اميدوارم دولت با حمايت خود از اين طرح و تصويب آن مانع از ازدواج كودكان با مردان و پيرمردان سن و سال‌دار شود، چرا اكه ازدواج در سنين كودكي دختران را از تمامي حق و حقوق شان نظير تحصيل، استفاده از دوران كودكي و حضور مفيد در اجتماع محروم و دور مي‌كند.

در گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس آمده است كه اين دختر 12 ساله سال گذشته به اصرار پدر و بنا به مصلحت خانوادگي با پسر عموي پدرش و در قبال جهيزيه‌اي به ارزش 85 هزار ريال، معادل 23 هزار دلار ازدواج كرد.

گفتني است، ازدواج كودكان كمتر از 16 سال در اكثر كشورهاي آفريقايي، يمن و عربستان و ميان افراد قبايل يك امر عادي تلقي مي‌شود و دختران در ازاي بهاي كمي به پيرمردان واگذار مي‌شوند.

رسانه‌هاي «عربستان سعودي» اعلام كردند: يك دختر موفق شد با جدا شدن از شوهر 80 ساله خود اولين فردي باشد كه قانون ازدواج در سن پايين را در اين كشور نقض كند.

به گزارش ايسنا، «آلانود الهجالين» ـ يكي از وكلاي كميسيون حقوق بشر دولت عربستان ـ در مصاحبه‌اي با رسانه‌هاي دولتي اين كشور، تصريح كرد: اين دختر 12 ساله در نهايت با تلاش وكلاي مجرب و حمايت حقوقدانان موفق شد از شوهر 80 ساله خود طلاق بگيرد. اين اولين باري است كه چنين اتفاقي در اين كشور به وقوع مي‌پيوندد و مي‌توان نتيجه گرفت كه با اين رخداد شاهد اجرايي شدن قانون ازدواج از سن 16 سالگي براي دخترانه باشيم.

منتشر شده در اخبار زنانخواندنی ها

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *