رفتن به نوشته‌ها

مرگ سالانه نيم ميليون زن بر اثر زايمان

گزارش جديدي كه از سوياعضاي كميته “تا سال 2015 ” در سازمان ملل مطرح شد، بيانگر آنست كه يك گروهپزشكي و پيشگيري جهاني در سال 2005 به منظور ايجاد روند جهاني در كاهش مرگو مير مادران، كودكان و نوزادان تشكيل شد. اين امر دوهدف توسعه هزاره راكه از سوي 189 كشور عضو مجمع عمومي سازمان ملل در سال 2000 تنظيم شده است،تأمين مي‌كند.

يكي از اين اهداف ، كاهش تعداد مرگ و مير زنان درجريان بارداري و زايمان به نسبت دو سوم و امكان دسترسي تمام زنان به خدماتبهداشتي در جريان بارداري است.

گزارش‌ها حاكيست: اگرچه پيشرفت قابلملاحظه‌اي به سمت اهداف ديگر توسعه هزاره ميلادي به ‌دست آمده است، اماكاهش دو سوم مرگ و مير تا سال 2015 براي رسيدن به اين اهداف كافي نيست.

كاهشمرگ‌هاي ناشي از زايمان در ميان ديگر اهداف سومين هزاره ميلادي، كمترينپيشرفت را داشته است. تعداد زناني كه در حال حاضر در حين وضع حمل مي‌ميرنداز شمار زناني كه در جنگ‌ها كشته مي‌شوند بيشتر است.

مطابق بودجهصندوق كودكان سازمان ملل، نرخ مرگ و مير كودكان در 135 كشور، كمتر از 40مورد در هر 100 تولد بوده است.

در حال حاضر 39 كشور در اين زمينهرشد ناكافي و 18 كشور هيچ گونه رشدي را نشان نداده‌اند و حتي نرخ مرگ و ميركودكان در آنها افزايش يافته است.

با نزديك شدن به سال 2015 تمركزبر روي 68 كشور بيشتر آفريقايي كه 92 درصد مجموع مرگ و مير كودكان،نوزادان و مادران را تشكيل مي‌دهند، بيشتر مي‌شود.

مجله “لانستدر گزارش اين هفته خود كاهش مرگ و مير مادران در چين، مصر، اكوادور وبوليوي را منتشر كرد .

 با وجود پيشرفت بشر در تمام زمينه‌ها، اما گزارش‌ها از مرگ سالانه نيمميليون زن بر اثر زايمان در جهان حكايت دارد

براساس گزارش اين هفته مركز آمار جهاني، سالانه 350 تا 500 هزار زن بر اثرزايمان جان خود را از دست مي‌دهند و 6/3 ميليون نوزاد در نخستين ماه تولد و 2/5 ميليون كودك قبل از سن 5 سالگي مي‌ميرند.

بر اساس اين گزارشكه در نشست ماه ژوئن در كانادا ميان رهبران جهاني در مورد مشكلات سلامتمادران و فرزندان منتشر شد، سازمان ملل نيازمند دريافت سالانه 20 ميليارددلار براي اجراي درمان‌هاي شناخته شده و اثبات‌شده جهت پيشگيري و كاهش مرگ ومير كودكان و مادران در سراسر جهان است.

منتشر شده در اخباراخبار حوادثاخبار زنان

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *