رفتن به نوشته‌ها

آمار غیر رسمی از زنان خیابانی تهران

او همچنین از تشکیل «بانک اطلاعات زنان و دختران خیابانی در قوه قضائیه خبر داد و گفت: «طرح ساماندهی زنان خیابانی که به صورت پایلوت در خراسان رضوی اجرا شد اکنون به عنوان یک طرح موفق شناخته شده و به زودی در سراسر کشور اجرا می‌شود.

هیچ آمار رسمی در مورد جمعیت این زنان، مکان اسکان آنان و … وجود ندارد اما آمارهای غیررسمی نشانگر آن است که شمار این افراد رو به گسترش است و طبق آخرین تحقیقی که در رسانه‌های رسمی مانند خبرگزاری ایلنا منتشر شد، سن روسپی گری در ایران به 12سال تقلیل یافته است.

امان الله قرایی مقدم، جامعه شناس، در این باره گفته است: در بررسی که در خصوص گروه سنی زنان خیابانی انجام شد از بین شش هزار و 53 زن خیابانی که در کل کشور زندانی بودند، دختران بین 12 تا 25 سال بیشترین تعداد را تشکیل می‌دهند.

چند روز پیش در خبری عجیب، معاون دادستان مشهد اعلام کرد: «شباهت زیادی میان سازمان بهزیستی و قوه قضائیه وجود دارد و این معاونت قصد ساماندهی زنان خیابانی در خراسان رضوی را دارد.

امیر مرتضوی افزود: کمیته ساماندهی زنان خیابانی در همین راستا تشکیل شده و تاکنون پرونده قریب به 300 زن و دختر آسیب دیده در این کمیته مورد بررسی کارشناسانه قرار گرفته است.

او همچنین در سال 1385 گفته است: «دست کم 300 هزار زن خیابانی در تهران زندگی می‌کنند.

منتشر شده در آمار و گزارشاخبار زنان

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *