رفتن به نوشته‌ها

بلوغ فکری و عاطفی، زمینه ساز ازدواج موفق در میان جوانان

وی ادامه داد: به عبارت دیگر تنها برخورداری از بلوغ جسمی برای داشتن زندگی موفق و سالم کفایت نمی کند. جوان ایرانی باید از نظر منطقی و عاطفی در سطحی باشد که بتواند وجود فرد دیگری را در زندگی پذیرا باشد و بتواند افق دید خود را با دیدگاه شریک زندگی خود هم سو کند.
فدایی با بیان اینکه درنظر گرفتن زمینه های زمینه های فرهنگی و میزان تحصیلات در تشکیل زندگی موفق تاثیر گذار است افزود: درنظر گرفتن زمینه های فرهنگی و میزان تحصیلات در زوجین به تشکیل ازدواج موفق و سالم کمک زیادی می کند.
این روانپزشک با بیان اینکه جوانان کشورمان باید این مسئله را مدنظر قرار دهند که خوشبختی در زندگی وسیله از پیش آماده نیست تصریح کرد: خوشبختی یک مسئله از پیش آماده نیست بلکه هدفی است که باید دو طرف زندگی برای دست یابی به آن در طول زندگی تلاش کنند.

برای داشتن زندگی خانوادگی سالم و موفق همه زمینه های مناسب باید فراهم باشد. این زمینه های مناسب شامل، بلوغ فکری و عاطفی است که باید از پیش فراهم باشد.
فربد فدایی روانپزشک و دانشیار دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، زمینه مناسب برای ازدواج موفق و سالم را بلوغ فکر ی و عاطفی ذکر کرد و گفت: برای داشتن زندگی خانوادگی سالم و موفق همه زمینه های مناسب باید فراهم باشد. این زمینه های مناسب شامل، بلوغ فکری و عاطفی است که باید از پیش فراهم باشد.
منتشر شده در سایر

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *